Tillagning av torkad potatis?

Får lätt en smak av att teorikunskaperna är vida högre än prakatik dito. Kan det vara så?
Stuvning är snällt mot disken, magen och bränsleåtgången. Rentav miljövänligt nästan....
//J
 
Om man inte har så höga krav på sin mats konsistens kan man använda pulvermoset till nästan vad som helst som man använder potatis till.

Jag har till och med för mig att man kan steka det(?).

Euroshopper hade förut ett "pulvermos" som egentligen var bara potatisflingor (man fick tillsätta både kryddor och mjölk själv). Det borde gå att använda till mer än det "vanliga" pulvermoset.
 
Får lätt en smak av att teorikunskaperna är vida högre än prakatik dito. Kan det vara så?
Stuvning är snällt mot disken, magen och bränsleåtgången. Rentav miljövänligt nästan....
//J

Jag har många ggr inaktiverat olika enzymer med värme, och visst kan det för vissa räcka att värma till t ex 65 grader 15 min. Men skall man vara riktigt säker på att inaktivera dem så måste man denaturera proteinerna, det finns många enzymer som tål kokning en kort tid t ex RNaser!
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.