Terrängkartan

Hur får jag in lantmäteriets terängkarta i en garmin 60cs ,jag har friluftskartan men den tycker jag är fruktansvärt dålig med allt sitt hus vattendrag osv?Jag har terrängkartan på cd./Mats
 
MCFRITID; sa:
Hur får jag in lantmäteriets terängkarta i en garmin 60cs ,jag har friluftskartan men den tycker jag är fruktansvärt dålig med allt sitt hus vattendrag osv?Jag har terrängkartan på cd./Mats

Jag ska inte gräva ner mig i diskussioner kring vad som skiljer Friluftskartan och Terrängkartan åt rent tekniskt, men du gör helt klart bäst i att läsa manualen till din GPS. Du kan nämligen välja vad du vill se, inte vill se och när du vill ha det så. Själv har jag ställt in min GPS så att den är mycket spartansk när det gäller textinformation och ikoner. Jag behöver knappast upplysas om att ett vattendrag är ett vattendrag. Dessutom använder jag alltid GPSen tillsammans med erfoderlig karta i pappersform och kompass ute i det fria.
 
gör egna kartor

hej, ett sätt är att göra egna kartor med hjälp av ett program som finns att ladda hem från http://www.mapwel.biz/. läste att ngn här på utsidan gjort det och tydligen funkar det ok. har dock inte prövat själv, men saknar bra kartor över italien så man kanske får börja leka kartograf...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.