Telemarksskidtips sökes!

Har tröttnat på att stå i kö för att hyra skidor och har därför bestämt mig för att köpa ett par, frågan är nu bara vad man skall ha? Jag har åkt 4 säsonger (c:a 15 dagar/år, är väl en medelgod åkare och håller mig mestadels i pisten. Jag är 170 cm lång och väger strax över 60 kg. Är inget "ess" på skärande sväng men gör mitt bästa och vill utvecklas. Jag söker alltså ett par skidor för en medelgod telemarksåkare som funkar både i och utanför pisten, har av försäljare blivit rekommenderad Salomon Equipe 10 3V el. Rossignol B1 men eftersom det inte säger mig så mkt mottager jag gärna lite tips/åsikter.

//carin
 
Tips på telisskida

Hej! Djungel av skidor, Ett tips från mig.
Rossingol B2. Jag köpte mina i år & har bara positivt att meddela. Bra bärighet, fartstabila, Bra kantgrepp,
Kvicka, man kan ta lite kortare skidor.
Lycka till, hör av dig om frågor / Niclas
 
Bobtail

Vill du bli ett ess på skärande sväng? På en gång? Det kostar strax över 4000:- utan bindning. Och beställes från http://www.scottybob.com Fantastiskt bra skidor som dessutom är lätta. Fantasiskt kul i pist och "excellent to marvellous for the backcountry".
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.