Tälthjälp!

Ja visst ser det trevligt ut, liknar ditt.
Jag tror inte heller att vikten (3,5) är några problem (gratis träning ;).

Ett problem kan ju vara att det är lågt i tak. Det är ju tråkigt men tyvärr verkar de flesta tunneltält vara så låga, iaf de jag har kikat på.

Hoppas Robens håller bra kvalitet, det verkar ju trots allt vara ett relativt okänt märke.

Nä 3,5kg är inget att klaga på.

Höjden är samma som mitt tält.
Att det är 15cm lägre vid de yttre bågarna skulle iaf jag inte störa mig på. Där har du fötterna och packningen =)

Bra med stormlinefästen, förstärkningskjol, linorna och spännarna ser rejäla ut, aluminiumbågar, och sen en riktigt snygg färg också =)

Bra pris också.

Jag hade helt klart köpt detta om jag behövde byta mitt =)
 
Jag undrar om någon vet butiker i stockholmstrakten med ett hyfsat tältutbud där det också finns plats att ställa upp tälten och jämföra "på riktigt" och inte bara läsa teknisk information?
I min lokala naturkompaniet butik var svaret på frågan om de kunde ta hem två specifika hilleberg-tält så jag vet vilken jag faktiskt vill ha att "vi beställer inte hem tält du inte tänkt köpa".
 
Ja visst ser det trevligt ut, liknar ditt.
Jag tror inte heller att vikten (3,5) är några problem (gratis träning ;).

Ett problem kan ju vara att det är lågt i tak. Det är ju tråkigt men tyvärr verkar de flesta tunneltält vara så låga, iaf de jag har kikat på.

Hoppas Robens håller bra kvalitet, det verkar ju trots allt vara ett relativt okänt märke.

Robens är inte så himla okänt, men i Sverige så verkar det inte som det är så mycket import av märket. Köp tältet!
 
Jag undrar om någon vet butiker i stockholmstrakten med ett hyfsat tältutbud där det också finns plats att ställa upp tälten och jämföra "på riktigt" och inte bara läsa teknisk information?
I min lokala naturkompaniet butik var svaret på frågan om de kunde ta hem två specifika hilleberg-tält så jag vet vilken jag faktiskt vill ha att "vi beställer inte hem tält du inte tänkt köpa".

Addnatures butik på Birgers Jarlsgatan brukar ha ett bra sortiment av tält, dom har Hilleberg. Även om det kan vara lite trångt i butiken så har det aldrig varit några problem då jag velat prova ett tält. Jag kollar eller handlar helst aldrig på NK av liknande erfarenheter som du beskrivit.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nattochdag Tälthjälp för nybörjare Bo och sova 69
AceRimmer Tälthjälp Bo och sova 15
utesälen Tälthjälp önskas Bo och sova 16
anorthernsoul Tälthjälp Bo och sova 2
blastlast Tälthjälp Bo och sova 3
Peppe1979 Rookie behöver tälthjälp! Bo och sova 16
knallert tälthjälp Bo och sova 1
Goffe Tälthjälp!! Bo och sova 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.