Tack för Fair Enough!

Bara om man har väldigt gott om tid och kan soltorka :)
Min handduk (30g) lämnar i alla fall inte jag hemma
//Peter


För en del år sen rev jag inför en Norge-tur
min "lätta" handduk mitt itu, kvar blev en trasa på 1 hg. Efter turen insåg jag att jag aldrig använt den. Jag brukade självtorka på vägen mellan bäcken och tältet.
 
För en del år sen rev jag inför en Norge-tur
min "lätta" handduk mitt itu, kvar blev en trasa på 1 hg. Efter turen insåg jag att jag aldrig använt den. Jag brukade självtorka på vägen mellan bäcken och tältet.

Jo, men om det hade regnat (som det kan göra ibland) hade det inte funkat, om man blaskar av sig regelbundet och inte bara när det är sol.


peter
 
För en del år sen rev jag inför en Norge-tur
min "lätta" handduk mitt itu, kvar blev en trasa på 1 hg. Efter turen insåg jag att jag aldrig använt den. Jag brukade självtorka på vägen mellan bäcken och tältet.

Har man en så tung handduk så förstår jag att man kan tycka att den är onödig men min på 30g kan jag lika väl ta med.

Jo, men om det hade regnat (som det kan göra ibland) hade det inte funkat, om man blaskar av sig regelbundet och inte bara när det är sol.

peter

Precis!
Man vet ju aldrig riktigt vilka förhållanden man råkar ut för och dessutom så kan man behöva en handduk för att torka kondens på insidan av tältet. Även om det inte är så vanligt under sommarturer.
//Peter
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.