Sveriges sex hörn.

Jag har en fundering på en sak som jag undrar om någon gjort. Dvs om denna är otagen.

Tanken är att gå mellan Sveriges sex hörn. Man börjar alltså i Skåne vid Smygehuk, går till Lägsta punkten utanför Kristianstad, går vidare till Göteborgstrakten och sveriges västligaste punkt (var den nu ligger), fortsätter till Kalixälvens mynning, Keb och sedan Trerikesröset.

Har någon gått denna sträcka? Cyklat? Måste vara den ultimata prestationen i Sverige, sedan har man gjort "allt".
 
Jag har en fundering på en sak som jag undrar om någon gjort. Dvs om denna är otagen.

Tanken är att gå mellan Sveriges sex hörn. Man börjar alltså i Skåne vid Smygehuk, går till Lägsta punkten utanför Kristianstad, går vidare till Göteborgstrakten och sveriges västligaste punkt (var den nu ligger), fortsätter till Kalixälvens mynning, Keb och sedan Trerikesröset.

Har någon gått denna sträcka? Cyklat? Måste vara den ultimata prestationen i Sverige, sedan har man gjort "allt".

Kalixälvens mynning? Du menar kanske Torneälvens mynning, där ligger iaf Sveriges östligaste punkt ;)
 
Jag har en fundering på en sak som jag undrar om någon gjort. Dvs om denna är otagen.

Tanken är att gå mellan Sveriges sex hörn. Man börjar alltså i Skåne vid Smygehuk, går till Lägsta punkten utanför Kristianstad, går vidare till Göteborgstrakten och sveriges västligaste punkt (var den nu ligger), fortsätter till Kalixälvens mynning, Keb och sedan Trerikesröset.

Har någon gått denna sträcka? Cyklat? Måste vara den ultimata prestationen i Sverige, sedan har man gjort "allt".

Göteborgstrakten? Du menar kanske nån kobbe utanför Koster? Där ligger iaf Sveriges västligaste punkt. ;-)
 
Har någon gått denna sträcka? Cyklat? Måste vara den ultimata prestationen i Sverige, sedan har man gjort "allt".

Nä jag är skeptisk faktiskt. Cykla Smygehuk-Kristianstad-Göteborg? Det måste finnas värre strapatser.. :)

Möjligtvis om man drar en rät linje på kartan och ger sig fanken på att följa den exakt mellan de sex punkterna.
 
Nu ska vi inte vara så negativa. Cykla Smygehuk-Treriksröset är väl inte så illa. För att inte tala om att cykla upp på Kebnekaise.:cool: Cykla till Kosteröarna kan också vara en utmaning.
 
Jag har en fundering på en sak som jag undrar om någon gjort. Dvs om denna är otagen.

Tanken är att gå mellan Sveriges sex hörn. Man börjar alltså i Skåne vid Smygehuk, går till Lägsta punkten utanför Kristianstad, går vidare till Göteborgstrakten och sveriges västligaste punkt (var den nu ligger), fortsätter till Kalixälvens mynning, Keb och sedan Trerikesröset.

Har någon gått denna sträcka? Cyklat? Måste vara den ultimata prestationen i Sverige, sedan har man gjort "allt".

Jag tycker det låter som en jätterolig idé. Det blir en kombination av cykling, vandring och paddling.
Kör så det ryker!

Mvh /Joel
 
Äh, gör det med en terrängbil 13 istället, den kan ju 'simma'. Mkt mer utmaning att få den att gå hela sträckan än din kropp.
 
Det är klart att tar du med dig cykeln och kanoten runt har du kämpat. Att lokalpolitikerna har skapat en massa andra mittpunkter, som ej är geografiska, behöver väl inte inte du ta speciell hänsyn till, men ur just den synpunkten borde väl Polcirkeln ingå som en sjunde.
Eller var bara det ytterligare en geografisk lapsus?
//J
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.