Survivorman - ny serie på Discovery Channel

Fyfan vilken jävla smörja!
Ursäkta språket men jag kan inte behärska mig.

Hela grejen med att "vara sitt eget filmcrew" tar ju upp 75% av tiden som borde läggas på överlevnad. Han har vadå, 4-5 kameror och stativ som han släpar på? Varför (om man nu måste vara sitt eget kameracrew) inte bara ha en kamera. Skippa alla konstiga vinklar och snabbspolningar och kör med en kamera istället.

;) Det finns ett "behind the scenes" avsnitt i varje säsong (avsnitt 10 i första och avsnitt 7 i andra). Kanske avslöjas allt där. ...eller så är det bara skåpmat från de tidigare avsnitten avsett att spara in produktionskostnaderna för ett sista avsnitt....


ANDERS
 
Säga vad man vill om grylls, men han skaffade ju oftast nått att äta för att inte svälta ihjäl, oavsett hur slemmigt det var. Survivor man verkar ju mest överleva på sparat bukfett.
Håller med tidigare personer om att Bear Grylls ger betydligt mer information om ditten och datten än survivor man. Men det är klart, som ren underhållning så går det ju.

bara en tanke, varför i ****** satte han 'eldfatet' i dörröppningen och inte närmare sig i igloon/snöskyddet han byggde? Läre ju inte ge mycket värme där i alla fall!
 
Både TV och viedosnuttarna är utmärkta för de som inte orkar läsa själva, men ingen av dem ersätter egna handgripliga övningar i verkligheten.
//J
 
Jag har sett två säsonger av Survivorman och det går inte att jämföra med det publikfrieri som Grylls sysslar med. Les känns äkta och jag har inte upptäckt några missar eller försök till att fejka situationer. Han har flera gånger avbrutit sina "äventyr" på grund av misslyckanden och för stora risker.

Mig veterligen kom Survivorman före Extrem Överlevnad (eller vad nu Grylls dynga heter), men Discovery Sverige har inte behagat sända det tidigare.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Karolina P Sanningen om Survivorman Överlevnad 0
JohnnyL Serie: I shoulden`t be alive Överlevnad 3
Elmfeldt Kanal 5:s serie Överlevnad 3
mrbambocha Tarp på öppet fält. (Regn och blåst) Överlevnad 13
andersmossing Drev i sexton månader på Stilla havet Överlevnad 1
Grötintresserad Överleva på vilda växter Överlevnad 79
Yappah Överlevnad på riktigt - kolla här! Överlevnad 5
Ad0lf Ska ut i naturen på fiskeresa i en månad i sommar. Vad bör jag tänka på? Överlevnad 3
Hedin2 20 dagar på en öde ö Överlevnad 19
Tobias.Åsman kritik på vad jag tänkt ta med. Överlevnad 22
BadTaste Testa på livet på en öde ö... Överlevnad 10
sachsaren Ätbart på kalfjället? Överlevnad 5
Kalle G Överlevde 6 ökendygn på 4l H2O Överlevnad 1
ulltand Ny här på överlevnad... Överlevnad 19
marja Angårnde skavsår och comped (otrevlig bild på skavsår) Överlevnad 88
Hobbes73 Blodprovstagare och insulin på höjd/kyla? Överlevnad 2
mipert Ray Mears får en del skit här på utsidan, men min fyraåring säger: ”Jäj är duktig”... Överlevnad 23
Gabriel1985 Söker Överlevnads Serier & Filmer, tipsa på :) Överlevnad 33
sundstorm Vatten på "låglandet"? Överlevnad 7
blanck #Vilka psykiska påfrestningar har ni stött på?# Överlevnad 20
Schneeberger Vad tänder ni på? Överlevnad 65
CFFS Magsjuka på överlevnadsövning ! Överlevnad 14
sajberjohan Charcloth på svenska Överlevnad 4
-Patric- Den eviga Jack(ten) på den ultimata jackan Överlevnad 47
Rodluvan Leva på lite buljong + kolhydrat /dag Överlevnad 23
-Patric- Jacka med hår på bröstet Överlevnad 121
bergholm Överlevnad på nätet? Överlevnad 5
S Johansson Överlevnad på Discovery Överlevnad 0
Newlin Funderar på att skriva en bok ! Överlevnad 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.