Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Det blev ingen Juni... Inte heller någon Jarl... Det blev en A1 och en U2 Cassiopeia istället! Jösses va bra dom är! :)

Men jag misstänker att det kommer att bli en Juni och en Jarl innan det är klart i alla fall... ;)
 

Bilagor

  • DSC_1103.jpg
    DSC_1103.jpg
    32.6 KB · Visningar: 505
Jag fick modda den lite genom att värma upp och forma om den så den passade nya skaftet.

Mycket fin WM1!
Denna och Kolt är utmärkta mindre modeller för dagligt bruk.
Speciellt bra blir dom med custom skaft.

Jag använder min Kolt dagligen och har funnit att den uppfyller mkt höga krav.
I likhet med Fredrik, har jag stoppat in eggskyddet i en läderslida och det blev helt perfekt.

Mikael
 

Bilagor

  • IMGP4771.JPG
    IMGP4771.JPG
    202.9 KB · Visningar: 527
Det blev ingen Juni... Inte heller någon Jarl... Det blev en A1 och en U2 Cassiopeia istället! Jösses va bra dom är! :)

Men jag misstänker att det kommer att bli en Juni och en Jarl innan det är klart i alla fall... ;)

Grattis!
Fällkniven har så många fina modeller,så det blir ett angenämt problem att välja rätt.

Mikael
 
Herrejösses Mikael, den var fin!!! Och matchande eldstål.
Saknaden av en verkstad blir bara större och större:(

Fredrik
 
Vad fint! Berätta gärna mer om A1

Nu har jag inte hunnit jobba så mycket med A1:an än eftersom jag hämtade den imorse. Den fick dock hänga med när lillgrabben och jag tog en prommis (för att kolla hur den hänger i bältet) och sen testade jag den lite när vi högg ved. Det jag kan säga är att jag gillar den bättre än min S1:a. Jag tycker att S1 är för liten för att vara stor och för stor för att vara liten. Bladformen är dock bara så vacker att jag var tvungen att testa om A1:an passade mig bättre och det verkar den verkligen göra. Med tre fingrar på greppet (lillfingret bakom) så hugger den riktigt bra. Den är inte heller så stor och otymplig som min Kabar BK9 (som jag iofs också gillar väldigt mycket) utan verkar fixa lite finlir riktigt skapligt också. Jag uppskattar verkligen det större greppet jämfört S1:an. S1 är en jättebra kniv, det är bara det att jag har andra knivar som gör samma saker så mycket bättre. A1:an blir ensam 6-tummare i min samling så den kommer att få följa med mer. Sen har ju A1:an en rätt hyffsad wow-faktor också iom att det är en rätt "manlig" pjäs. ;-)

Grattis!
Fällkniven har så många fina modeller,så det blir ett angenämt problem att välja rätt.

Mikael

Tackar!

Ha, ha, ha! Ja, om man ska tro Fredrik (Oreb) så handlar det väl mer om i vilken ordning som man köper dom. Det verkar tyvärr som om han har rätt! ;)
 
Mycket fin WM1!
Denna och Kolt är utmärkta mindre modeller för dagligt bruk.
Speciellt bra blir dom med custom skaft.

Jag använder min Kolt dagligen och har funnit att den uppfyller mkt höga krav.
I likhet med Fredrik, har jag stoppat in eggskyddet i en läderslida och det blev helt perfekt.

Mikael

Mycket fin kniv och en mycket fin bild!
 
Mycket fin WM1!
Denna och Kolt är utmärkta mindre modeller för dagligt bruk.
Speciellt bra blir dom med custom skaft.

Jag använder min Kolt dagligen och har funnit att den uppfyller mkt höga krav.
I likhet med Fredrik, har jag stoppat in eggskyddet i en läderslida och det blev helt perfekt.

Mikael
Mycket fint! Bra jobbat!

~Paul~
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.