Stort knivintresse - välj din favoritkniv

har visat den här kniven förut.. Jag har ritat den, Sved fixat bladet & jag satte ihop den.

går mycket med hund under jakt & ville ha en egen stick kniv..

har använt den ett par gånger under den här säsongen men extra "roligt var det i helgen.

har en ung hund ( Tysk jakt terrier på 7 mån) som det sköts första viltet för, ett vildsvin på 45-50 kg.

skottet tog lite lågt & efter att hunden ställde grisen ( tillsammans med min äldre TJT) så kunde jag fånga av grisen.

kniven funkar ypperligt för ändamålet!
 

Bilagor

  • 2012-11-17_12-33-09_125 Cleaner.jpg
    2012-11-17_12-33-09_125 Cleaner.jpg
    28.4 KB · Visningar: 487
Sett flera butiker som säljer ut sina EKA-knivar. Vet inte varför, men ni som är sugna på "ekor" håll ögonen öppna då dessa finns till pangpriser just nu.

Såg bl.a. en del på Blocket (företagsannons)

(jag säljer dem inte)
 
Lite skumt är det alltid. Konstigt att dessa priser går ned nu efter att vi diskuterat EKA så ihärdigt den sista tiden.

~Paul~

Det är väl du som lyckats sänka företagets rykte. Den här tråden styr ju världsmarknadpriset på kniv-modeller och nu rasar EKA.
Inte ens en forumkniv-beställning räddar situationen.
Eller vad tror ni...
 
Det är väl du som lyckats sänka företagets rykte. Den här tråden styr ju världsmarknadpriset på kniv-modeller och nu rasar EKA.
Inte ens en forumkniv-beställning räddar situationen.
Eller vad tror ni...
Haha. Mitt inlägg var mer eller mindre ett skämt. Jag är dock (som sagt) helt säker på att de flesta kniv-webshoppar håller bra koll på den här tråden ;).

~Paul~
 
OK. Vad är knivens primära syfte? Är det en utpräglad stickkniv eller är det menat att den skall funka som en större allt i allo-kniv?

~Paul~

Skall "bara" användas i eftersök/ skadeskjutet vilt... men jag har tagit ut rå,dov & gris med den utan större problem, sotning funkar sådär..

J.
 

Bilagor

  • Cleaner dubbel 1a.jpg
    Cleaner dubbel 1a.jpg
    201.4 KB · Visningar: 433

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.