Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Motorn pajade på den vattenkylda gamla från ELU,så det blev den här istället.
Jag har en liten plastbytta m.kylvatten vid sidan av.

Rexon är en hobby apparat, så jag får inte ha för bråttom vid slipning.

Mikael
OK. Jo, jag hittade den på nätet. Den kostade lite över 90 pund på någon sida. Ser trots allt trevlig och behändig ut.

~Paul~
 
Min nya Benchmade 890 Torrent.
Första intrycket är gott! (Men det var kärlek vid första ögonkastet redan på bild)
Den ligger fint i handen.
Gillar clipet.
Den fälls upp med lätthet trots att jag gör det med vänster hand.
Ruggigt skarp ur kartongen!
Inget glapp åt nått håll.
Låsningen känns pålitlig.
Tycker den är supersnygg att titta på.
Kul att leka med! (Erkänner glatt att jag sitter och fipplar med den.

Har inte hunnit använda den till så mycket annat än att förbereda middagen ikväll ännu...

Svårt för mig att ge ett opartisk omdöme för ägarglädjen för mig är larvigt stor:)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    81.7 KB · Visningar: 508
Grattis! Mycket vackra linjer. Påminner om 710. Återkom gärna med en fältrapport när du har använt kniven lite längre.

Fin bild!

~Paul~
 
I samma paket kom även en liten SOG flash I.
Väldigt liten nätt sak!
Känns lite plastig/bräcklig...
Men den är nog en behändig EDC-kniv!
Packade ned den direkt efter fotografering för det är en blivande julklapp.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    91.3 KB · Visningar: 523
Jag gillar Flash-modellerna. Har ju den större, dvs Flash II. Den känns inte på något sätt plastig eller bräcklig. Har också funderingar på Flash I. Får se om jag slår till innan jul :).

~Paul~
 
Två trevliga knivar, det som retar mig med Benchmade är att de envisas med att bara ha "pocket clip" för högerhänta på många av sina modeller. I övrigt är det suveräna knivar.
 
Knifecenter är en mycket pålitlig firma. Hoppas att fler hakar på för då kan frakten vara i stort sett gratis.

~Paul~

Har kollat en del på deras sida nu och de ligger ju väldigt fint i pris. Men en sak som jag funderar över är om det är någonting speciellt som OH anses vara bättre på än något annat?
 
Jag gillar Flash-modellerna. Har ju den större, dvs Flash II. Den känns inte på något sätt plastig eller bräcklig. Har också funderingar på Flash I. Får se om jag slår till innan jul :).

~Paul~

Det är nog den otroligt lätta vikten som gjorde att jag fick en plastkänsla. Har ju inte använt den någonting så den har inte fått bekänna färg:) Den lilla säkerhetsspärren kändes lite skramlig dock. Jag har läst mig till att en del (amerikaner) har superlimmat sina i öppet läge då de tycker den är onödig.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.