Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Det ekar lite tomt här inne. Har tråden månne gått och somnat in? Och det var länge man såg till dePaul också för den delen :)

God fortsättning på er alla i vilket fall som helst. Tror jag glömde att säga det sist!

/ John
 
Ja det är dåligt tryck i tråden helt klart! Har själv varken handlat eller byggt så mycket på det senaste. Har iofs ändrat skaftet lite på en WM1 jag byggde för ett par år sedan. Har gjort greppet lite mer spolformat och slipat ner parerskyddet lite.
 

Bilagor

  • DSC_0176.jpg
    DSC_0176.jpg
    10.6 KB · Visningar: 668
Ja det är dåligt tryck i tråden helt klart! Har själv varken handlat eller byggt så mycket på det senaste. Har iofs ändrat skaftet lite på en WM1 jag byggde för ett par år sedan. Har gjort greppet lite mer spolformat och slipat ner parerskyddet lite.

Jag har handlat desto mer. Väntar hem såväl en Spyderco Des Horn som en ZT 0770CF.

Gillade den där WM1an. Skaftet är ju lite trist om än funktionellt som standard. Annars uppskattar jag linjerna på den kniven i största allmänhet. Har dock inte hållit i någon måste jag erkänna.

/ J
 
Fast för min del finns ambitionen att sätta ett nytt skaft som är lite tjockare då jag fann originalet vara för tunnt.

Svårt för mig att få ett bra grepp.... Nu ska det bara göras.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 
Intialt tänkte jag Micarta, gärna i någon jordfärg eller grön. Har ingen riktig erfarenhet av detta och ont om verktyg, även om det kanske inte krävs några avancerade ting....

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 
Vilken slida till Sissipuukko M95?

Hej!

Har sett att M95:an dyker upp med goda omdömen lite varstans - bland annat i denna gigantiska tråd...
Jag har gått och blivit lite sugen på den och undrar helt sonika vilken slida som är "bäst" - plast eller läder? Eller är de bra på olika vis?

Har nämligen på flera ställen läst att just plastslidan är att föredra men inte förstått varför? Själv tycker jag ju att läder är snyggare och om jag förstått det rätt så har den en insida av plast och då förstår jag inte varför den skulle vara sämre?

Med vänlig hälsning, Henrik
 
en tjockis att lita på

Har haft kniven i någon månad nu och haft den i fickan nästan hela tiden. Trots att den är värdelös på att skära en del saker, på grund av tjockleken på bladet, så gillar jag ändå kniven.
image.php
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.