Sommarvandring

Defeniera klara sig. Du behöver egentligen inte mycket alls för att bara överleva, men det är kanske inte så trevligt eller komfotabelt.
 
Defeniera klara sig. Du behöver egentligen inte mycket alls för att bara överleva, men det är kanske inte så trevligt eller komfotabelt.

Nej, det är sant. Det är ju trots allt en semester, så tanken är nog mer att vi ska leva och ha det trevligt än att bara överleva.
Men jämfört med det överflöd av saker man normalt lever i, så kan det nog ändå kännas lite befriande att skära ner på det prylarna. Och man kommer nog sakna både det ena och det andra, men på så sätt kan man ju också lära sig vilka saker som betyder mest för en egentligen.
 
Du kan skära ner på väldigt mycket, men för ett minimum av komfort är det dumt att skära ner på myggmedel och skavsårsplåster. Men vissa saker behöver man ju bara en uppsättning av per grupp så länge man håller ihop:

Kniv
Tandkräm
Mobil/kamera
Soppåse
Solskydd/myggmedel
...och säkert en massa annat
 
Defeniera klara sig. Du behöver egentligen inte mycket alls för att bara överleva, men det är kanske inte så trevligt eller komfotabelt.

Naturligtvis skall man ha trevligt på sin vandring och definitionen klara sig är ju individuell beroende på vilka förutsättningar/erfarenheter man har.
Det jag menar är att man kommer oerhört lång med att rannsaka sig själv eller genom att diskutera med andra om vad man egentligen behöver.

När det gäller kläder och sovgrejer så behöver man ju en uppsättning per person men frågan är vilka kläder man egentligen behöver. Det får ni fundera ut själva.

När det gäller de flesta andra grejer så behöver man egentligen bara en uppsättning, beroende på hur bekväm man vill vara.

//Peter
 
Jag var förbi på en loppis under lunchen och såg ett par fräscha zipoff-byxor från Hennes i damstorlek 36. Materialet är 100% polyester så dom borde vara snabbtorkade. Zipoffen sitter strax nedanför knäna precis som på ITABs Traveller.

Priset var 20kr men jag behöver dom inte så jag köpte dom inte.

Men det går mao att göra fynd om man söker lite.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.