Snyggtröjan i skogen ?

Jag har ett par vanliga V-ringade merinoulltröjor som inte längre håller måttet för att ha på kontoret. De är helt enkelt lite för slitna för att det ska se tillräckligt snyggt ut.
Men, varför inte nöta på dem ett tag till i skogen ? Jag gillar återvinning och tänkte ta med en nästa gång det bär av till skogen.
Bortsett från att passformen inte är underställstight och stickningen kanske inte optimerad utifrån friluftskrav borde det ju funka rent materialmässigt. Om inte är det en mindre förlust.
Någon som testat ?

Inser att "Rookien" som namn kan leda tankarna fel i det här sammanhanget, men jag är inte en total nybörjare. Ser det snarare som att inför moder natur är vi nog alla nybörjare en rätt lång (oändlig ?) tid...
Frågan är i alla fall seriöst menad.
 
Viktigaste ylletröjan IMHO är just den tunna, för lite värme utanpå, för mera värme under en tätvävd skjorta. Tycker du tänker helt rätt, mina snyggtröjor brukar klara flera säsoner som friluftströjor innan det är dax för bingen.
 
V-ringade? Plocka upp någon gammal merinoullströja med krage på secondhandbutik, storlek spelar mindre roll, bara den går att dra över huvudet, klipp av kragen och komplettera med när lite kyligt så har du bra tröjor att slita på.

Raskesven
 
Jag använder mina tröjor lite hursom helst. Tycker att det funka bra med en "vanlig" tunn ylletröja underst eller ylleunderställströjan som tröja på kontoret (underställströjorna i ull blir ju ändå aldrig så tajta jag egentligen vill att de ska vara), valet beror mest på hur rena och otrasiga tröjorna är.
 
En av mina favorittröjor är just en tunn merinotröja, dock inte v-ringad. Köpt för några tior på second hand. Funkar kalasbra vintertid med bara en tunn ullunderställströja under och vindtätt utanpå.