Skridskosjöar kring Växjö

Hej på Er all,

Snart är det Jul och då bär det hem till mitt kära småland igen. Denna jul ser ut att kunna bli bra med tanke på skridsko åkning om inte kung bore släpper en massa snö men om man har tur så låter han bli det. Dock till förtret för alla barn men.....!!

Jag tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av skridsko kring växjötrakten i småland. Jag hade tänkt mig att ta med mina saker hem över jul och hoppas att kunna åka bort lite jul korv och sill någon dag men har inte åkt mycket i detta område. Finns det någon som kan förtälja någa bra sjöar. Antar att det finns massor där nere som passar perfekt men en hint vore kul att få.

Ps om ni önskar sällskap på isen denna tid och bor i området tveka inte att skicka ett mail så kan vi kanske höras.

Martin
 
Isar i Värnamo

Hej!

Detta är i och för sig inte Växjö, men vi smålänningar får hålla ihop mot de mer förspända östgötarna och mäldardalsborna. I trakten kring Värnamo finns ett antal mindre sjöar att åka på. Har just kollat Hindsen strax öster om V-mo Rv127 mot Vrigstad, avfart till Restaurang Näsudden. Bra ställe att utgå från. Fina isar. ca 6-7 kärnis och ingen snö, helt blank. Det blir en tur där till helgen.

Andra Västbo/Östbo bor som är skrinnar intresserade?? Hör av er.

ja.schultz@swipnet.se
[Ändrat av lhjsc 2002-12-12 kl 19:28]
 
skridsko i sydöstra Sverige

Friluftsfrämajndet tilsammans med några andra skridskoklubbar i sydöstra Sverige har ett nätverk av israpportörer som har en avgiftsbelagd telefonsvararservice (75 kr för medlemmar och 150 för icke-dito). Två nummer finns, ett med isinfo och ett med ledarledda turer. Infon täcker ett område från Kristianstad i syd väst upp längs kusten till växjö och vidare innåt landet över Småland. Har inte numret till kontaktpersonen i Växjö men kan återkomma med det om du mailar mig personligen. Ypperlig service för rimliga pengar. Info uppdateras vanligen inför varje arbetsfri dag (dvs fredag och lördag kväll) samt om läget förändras eller är osäkert.
Det blir säkert turer till helgen.
/Patrik, i Karlskrona
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.