Har länge haft en dröm om att skida den svenska fjällkedjan. Kanske Kungsleden från Sälen och sen till lands slut norr om abisko. Eller "fritt" ungefär samma sträcka men samtidigt göra toppturer och alpinistturer på vägen och då planera en längre tur. Läst att man ska planera ca 2 mån för att skida kungsleden och vill man som jag kanske avvika o göra toppturer får man väl lägga på en månad så man hinner med 10-20 fina toppar.
Gjort många vinterturer så taggad att göra ett rikitgt äventyr, inte bara en vecka
Någon som har tips? Erfarenhet av detta?
Skulle vara kul att göra detta offseason med start i januari tänkte jag. Hur är det med proviantering då? Skida till småbyar? Ta med sig för hela resan? Solljus? Stormar o hård väder såklart men ändå nice
Hur mycket av det bästa ser man från kungsleden? vad får man inte missa?
Alla tips o frågor är nyttiga så spotta ut åsikter o tips tack
Och är det någon som är sugen på att joina?
Gjort många vinterturer så taggad att göra ett rikitgt äventyr, inte bara en vecka
Någon som har tips? Erfarenhet av detta?
Skulle vara kul att göra detta offseason med start i januari tänkte jag. Hur är det med proviantering då? Skida till småbyar? Ta med sig för hela resan? Solljus? Stormar o hård väder såklart men ändå nice
Hur mycket av det bästa ser man från kungsleden? vad får man inte missa?
Alla tips o frågor är nyttiga så spotta ut åsikter o tips tack
Och är det någon som är sugen på att joina?