Skavsår

Efter vintern har min högerkänga helt plötsligt börjat ge mig skavsår. Hade inte det alls tidigare.

Under vintern låg tyvärr kängar under en massa saker som "någon" och "annan" råkat slänga över mina kära kängor. Så det kan ha med det att göra.

Till frågan. Finns det något sätt att få kängan att forma sig annorlunda nu eller är det kört. Bara att lämna in kängorna och få nya skaft på dem (ja det är lundhags) eller ska jag tejpa fötterna och låtsas att de fortfarande är superbra ?

Några bra tips? Någon som provat?

// Emanuel
 
Inte för att jag har provat men skulle det kunna fungera att blöta dom som man gör då man går in dom?

/Ulf
 
Du skriver inte var du får skavsår, men om det är skaftet som fått ett veck straxt ovan hälen eller mot hälsenan så vet jag vad du menar. Skulle tyvärr tro att det är kört, nytt skaft eller nya kängor alltså.
Jag utgår från att det rör sig om ofodrade skaft.

/K
 
carvingkimbo; sa:
Du skriver inte var du får skavsår, men om det är skaftet som fått ett veck straxt ovan hälen eller mot hälsenan så vet jag vad du menar. /K

Jovisst är det vid hälsenan :( Och det är ofodrade skaft.

Jag misstänkte också att det var nytt skaft som gäller. Vet någon vad det kostar? Ska kolla med handlarn imorgon.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.