Vandrare; sa:
Tillbaka till ämnet. Långa armar på membranjacka.
Jag testade en RAB, den var otroligt smal i armarna. Annars som sagt klättermusen. Houdini har långa ärmar, men dom gör inga skaljackor vad jag vet.
Just det. Håller tyvärr med.
-Klättermusen har de i mitt tycke längsta (=bästa) ärmarna, men man kan ha många andra invändningar mot dem (varför har jag själv ingen KM-jacka fn?)
-Houdini har ockdå bra ärmlängd generellt, men gör inga skaljackor
-Tierra har hyfsad ärmlängd, och rätt smala modeller så man kan gå upp en stl i jacka utan att få ett tvåmanstält
-Millet har en del jackor som är värda att prova, de har lite olika ärmlängd och rätt smala modeller (läs ovan)
-Marmot har fått allt kortare ärmar, inget att rek:a
-Haglöfs är all-time-short här. Inget för den med långa armar.
-Fjällräven upplever jag också har för korta ärmar.
-Montane (lättviktsmärket) har hyfsad längd, men ffa smala modeller. Du kan alltså gå upp en stl.
-The North face har inte så långa ärmar. Skippa.
Som synes saknar jag några märken. Men kanske kan jag bidra med detta? 184 lång på 73 kilo, och med janne banan-överkropp, så kvalificerar även jag till de långarmades skara. Och jag kan inte se ett enda argument till att satsa på korta ärmar på ett friluftsplagg. Hur stor problem är det om ärmarna är 5cm för långa och korvar sig lite? Det är ju för f*n ingen kavaj, som riskerar täcka manschettknapparna!