SJ, rabatterad resa under lågtrafik dyrare än normalpr

Kollade vad det skulle kosta och hur lång tid det tar med tåg (SJ) från Västerås till Örnsköldsvik
Normal pris 2:klass 815 SEK
Rabatterad resa under lågtrafik 821 SEK

Således 6 SEK dyrare att åka med rabatterad resa under lågtrafik än för en normalpris biljett. Man slutar aldrig att förundras hur dom på SJ, jobbar och tänker.

Är svårt att få länken att funka http://www.sj.se/page/1,4456,C7698D42F36822B9AB3B41A8154FD636,00.html?_viewid_=654205_1088449053390&_refresh_=refresh&app=booking

Per Brune
 
SJ:s prisändring i våras

Där ser man. Jag undrar vilka som fick billigare biljetter efter prisändringen som var i våras? Uppenbarligen inte de oattraktiva så kallade lågtrafikresorna, och inte heller studenter/ungdomar. För mig som pluggar är det numera mer än _dubbelt_ så dyrt att göra mina vanliga tågresor. Det är till och med billigare att flyga ibland, och åtminstone inte markant dyrare resten av resorna.

Vilka var det egentligen som fick så rejäla sänkningar på sina biljettpriser att de kompenserar den kraftiga höjningen (100% känns kraftigt) för andra? Okej, man ska ge saker tid. När man vant sig känns ofta nya strukturer lika bra som de gamla kändes, men i det här fallet är jag skeptisk. Det konkreta resultatet är att jag åker tåg betydligt mindre än förut (kanske en fjärdedel så mycket) - bara när jag absolut måste.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.