Resa obokat

Nu är jag igång med fjällplanena inför sommaren, men eftersom jag tänker ta dagarna som de kommer i sommar och inte bestämma dag eller plats för hemresa så är min fråga om man måste boka plats på nattåget från Narvik och söderut. Påstigningsplats blir någonstans mellan Riksgränsen och Murjek.
Pär
 
Forum må vara bra för tips och tyckande. Men är inte SJs kundtjänst ett bättre ställe för säker information i detta fall?
 
SJ upplyste om att färdhandlingar inte längre kommer att kunna köpas på tåg.................Allt är givetvis i servicesatsningen.....
 
Kanske inte hjälper dig, men det gick finfint att köpa biljetter på Kirunas tågstation precis innan avresa i fjol.

Och jag var med om det motsatta, det gick inte att köpa biljett på stationen och förklaringen jag fick var att det inte fungerar när tåget väl lämnat Narvik...?

Generellt så brukar norrlandstågen vara ganska fulla om man åker under högsäsong men det har alltid gått att köpa ospec. biljett och sedan flytta runt mellan ev. lediga sittplatser (men detta var innan SJ tog över...)

/M
 
SJ har ju upplyst om att bokningskrav, namn etc är till för passagerarna och mot spekulationssäljarna, frågan är bara vem som drabbas egentligen?
 
Jaha, verkar som att det blir bokning då. Ska kolla lite andra resmöjligheter också. Borde ju gå att ta sej hem med hjälp av bussar och div regionaltåg. Verkar dock bli onödigt krångligt.
Så gjorde jag från Funäsdalen för två år sedan, men det var ju lite kortare resa förstås.
Pär
 
Nu har jag bokat uppresa iaf, många svordomar gick det åt, ska man ha ombokningsbara biljetter kostar det 662 kr. extra (för två pers). Inte kunde jag boka hemresa samtidigt för dom billigare biljetterna är inte släppta än. Man kan ju fråga sig vad det är för fel med "rätt" pris på alla resor.
Synd att Veolias tåg går på för mej fel dagar. Eftersom vi är två som ska åka tillsammans upp men inte hem så funkar ju inte bil heller. Är väl bara att bita i det sura äpplet och åka med SJ då.
Pär
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.