Silvertejp

Köp fintejp

Min bittra erfarenhet är att silvertejpen som Clas Olsson och Överskotsbolaget saluför icket fungerar i kyla. Köp Tesas. Man ångrar sig alltid lika mycket när man står på fjället med en icke fungerande pryl som man köpte av snålhet.

/Per Wiklund
 
Ack min vän! Gaffa e bra men GLASFIBERTEJP e hysteriskt bra, vart tvungen att tejpa ihop mina glasögon som jävlades med mig i somras när jag korsade öland, Tejpen satt som sten hela sommaren även när vandringen var slut och min hjälpsamma optiker skulle försöka hjälpa mig att få bort skiten! Det tog ett tag men bort kom den......
KVALITÈ var ORDET...........

//glasögonormen
 
När man pratar om tejp får man ju skilja på tejpens två delar: Klistret och "armeringen".

Jag tror ju inte att det var glasfibret i glasfibertejpen som gjorde att den satt, utan klistret. Och det finns antagligen olika sorters glasfibertejp så att säga generellt att glasfibertejp är bra är nog tveksamt.
 
Kuriosa

Har läst nånstans att silvertejpen var från början var framtagen för att tejpa ihop jänkarnas öppnade ammunitionslådor under krig, för att undvika att fukt trängde in.
Namnet "Gaffatejp" kommer ifrån namnet på de som använder mest tejp i världen, nämligen de som tejpar fast sladdarna som dras vid ljud och ljusshower av olika slag, de kallas för "Gafferboys"

Rätta mig om jag har fel :)

För övrigt en skitbra tejp!
/TG
 
Hönan eller ägget?

Ja, men frågan är nog vem som fick sitt namn efter vem? Jag har en stark känsla av att det kan ha varit tvärt om.
klclg20.jpg
 
Är ett mycket bra förslag.Men alla äger förmodligen inte en nalgeneflaska!Men det var ett mycket bra tips föresten.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.