Shosho 5000 ?

Har någon erfarenheter av Haglöfs shosho 5000?
Jag funderar på att köpa en sådan.
Finns det mer prisvärda ryggsäckar 50-55 liter max 1500kr?


Johannes
 
Ja

Köp en Climber 50 om du hittar.
Den har jag nämligen och det är den bästa ryggsäcken jag har använt....
 
"Prisvärd" beror på användning

Tänk först efter vad du skall ha säcken till. Att bära tungt i oländig terräng ställer höga krav på säcken. Då kan en säck i 2000 kr klassen vara prisvärd.
De två viktigase investeringarna du gör är skor och rygga. Resten kan man kompromissa med i början.
Om du tänker dig lättare vandring skulle jag titta på märken som VauDe, Lundhags, Haglöfs Viktor och kanske Fjällräven. Dyrare men bättre säckar är Berghaus, Bergans, Norröna.

Prova ryggan med vikt i och med de kläder du kommer att ha. Gå i trappor!!! Var noga med inställningen

Lycka till

Anders V
 
Hej!

Varför bara använda ShoSho till tågluff? Vet ni nå't om Haglöfs ryggsäckar överhuvudtaget?

(Ursäkta den lite arga tonen, men jag blir lite fundersam över hur ni egentligen resonerar!)

Hälsn. Eva!
 
ShoSho

Haglöfs shosho ryggsäckar duger enligt mig inte till någon aktivitet som involverar vandring i ett par tre dagar. Detta eftersom den ställbara ryggplattan ständigt rasar ner och gör säcken mycket obekväm. Vill du ha en haglöfs så titta efter climber.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.