Salomon Profil Classic SNS på Fischer NIS?

Jag undrar ifall det är någon som har monterat ett par Salomon Profil Classic på ett par Fischer skidor med NIS-platta? Jag har ett par pjäxor och bindningar som funkar fint och som jag helst vill behålla, har hittat ett par Fischer RCS Classic till riktigt bra pris men de är försedda med NIS-platta.

Funkar det att montera överhuvudtaget?
Är det svårt och vad bör man tänka på vid montering?
Ska man använda någon slags adapter?
 
Jag undrar ifall det är någon som har monterat ett par Salomon Profil Classic på ett par Fischer skidor med NIS-platta? Jag har ett par pjäxor och bindningar som funkar fint och som jag helst vill behålla, har hittat ett par Fischer RCS Classic till riktigt bra pris men de är försedda med NIS-platta.

Funkar det att montera överhuvudtaget?
Är det svårt och vad bör man tänka på vid montering?
Ska man använda någon slags adapter?


senare generations SNS bindning ska gå att få med fäste för NIS, men till din bindning är jag högst tveksam. det finns mig veterligen i alla fall ingen adapter.

men skidan utan NIS i fjolårs modell, eller RCR borde väl gå att få till ett lika bra pris?
för övrigt kanon-skidor! tänk bara på att inte stirra dig blind på viktrekomendationen, den stämmer sällan.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.