Ryggsäck

Alternativ

Om du nu inte gillar ryggor med onödiga spännen och finesser, och som väger 2,5 kg tomma och kostar flera tusen så sy en smal och lätt böjd ren 65 liters. Du kan lätt få till den under 1,25 kg och den kommer lära dig en massa. Sen kommer den inte att kosta skjortan och du kommer garqanterat inte att finna dess like.

Go tur

Johan K
 
The North Face Stamina 70 tycker jag du ska testa :)
Kan vara lite knepig att hitta. Finns dock på vissa ställen.
 
en nypa salt!

Tycker personligen att detta med ryggsäcksutprovning är lite hajpat! tror att de flesta moderna ryggsäckar passar de flesta ryggar. om man sysslar med ganska "normalt" friluftsliv så tror jag det mesta passar,och i den storleken snackar vi ju inte några 30 kg som skall lastas heller.
var dock noga med smådetaljer då du provar, som om du har ett spänne som ligger mot ryggen eller nått annat som gör en galen efter nån mil.
var även noga med att ställa in rygsäcken rätt.. de flesta ryggsackar har många bra möjligheter, utnyttja dem.

må väl /einar
 
Re: en nypa salt!

naturvägledaren; sa:
Tycker personligen att detta med ryggsäcksutprovning är lite hajpat! tror att de flesta moderna ryggsäckar passar de flesta ryggar.

Jag kan inte hålla med.
Visst passar de flesta ryggor hyfsat, men själv har jag till exempel aldrig lyckats få en större Haglöfsrygga (>50) att sitta på nåt annat sätt än helt åt helsike, medan andra tycker att de är fantastiska.
Och då är jag inte så hyperkänslig av mig - man har ju trots allt lallat omkring med 35 kg i försvarets gamla 75-litare.

Det ÄR skillnad i hur bärremmarna sitter/känns, och hur kroppar ser ut.
 
Arteryx Bora 80

Jag har en Arteryx Bora 80. Den passar till det mesta, vandring, tur-skidåkning med tält. Säcken har fast bärsystem (olika storlekar Small, Medium och Large, viktigt att prova ut rätt storlek) och går att finjustera så att den sitter tight. Modellen Bora finns även i mindre och större varianter. Klarar ganska tunga laster med bibehållen stabilitet. Jag gillar särskilt mycket det biffiga höftbältet (men det är det inte alla som gör det).
Cheers/Hans
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Cryfish Ryggsäck till hammock Bo och sova 5
sommar07 McKinley-ryggsäck Bo och sova 11
cradle Sovsäck och ryggsäck Bo och sova 16

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.