Rockfax - Mallorca någon som har?

Hej! Rockfax mallorca föraren tycks vara slut överallt och jag och min kamrat behöver en. Är det någon som vet var man kan skaffa denna förare på internet eller i Uppsala / Stockholm utan att man måste betala en jättedyr frakt från England. Eller är det rentav någon som har en begagnad kopia de vill sälja?

Det vankas nämligen Mallorcaresa till påsk.
 
Jag beställde den från rockfax på nätet... det tog mindre än en vecka att få hem den i lådan (den kom igår). Väldigt smidigt och det är en fin förare! Lycka till
Yogafreak
 
Ni kan väl betala och ladda hem föraren direkt från siten ? Sen är det bara att skriva ut. Har man ingen printer så kan man säkert få låna på något bibliotek för en lite penning.
 
Men om man beställer från Rockfax blir det väl rena rånet, det står att de tar 40 pund i frakt för internationella beställningar, det är över 400 spänn, känns lite saftigt. Eller det kanske inte stämmer?
 
Jag har bott på Mallorca och klättrat under lång tid. Dock inte för tillfället. Butiken Foracorda som ligger vid tågstationen nära Plaza Espania har förmodligen alla förare du kan behöva. Rockfax är den överlägset bästa. Intersport på Avenidas mitt emot Corte Ingles är också ett hett tips.

Kolla kartan på: http://www.foracorda.com/ing/dondeestamos.htm

Carlos som jobbar där sitter dessutom på en enorm skatt av handritade förare till boulderområden och klippor som inte finns i Rockfax. Om man är snäll får man låna och kopiera hos grannen som driver en kopieringsbutik.

Att det skulle finnas någon motsätning mellan Carlos, Foracorda och dom andra som bultar och ombultar och Rockfax har jag aldrig hört talas om. Vad har du fått det ifrån "avslut090330"? Tvärt om samarbetar ju till exempel locals som Miguel Riera med Rockfax och många locals använder guiden vad jag har sett.

När ni kommer dit, missa inte klippan vid Port Soller som är ombultad. Missa inte heller Tijuana som är en underbar vårklippa!

Trevlig resa!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.