Reservdelar

Hej och tack för många bra trådar och tips inför ett cykeläventyr.

Jag åker iväg om två veckor och ska cykla från Budapest ner till Kapstaden genom Östafrika. Vad bör jag ha med mig i form av reservdelar?

Det jag redan har ordnat (förutom verktyg, punkteringskit, muttrar, brickor, fett etc) är:
1 däck
2 slangar
ett par ekrar
4 bromsklossar för V-broms
1 växelvajer
1 bromsvajer
2 kedjor

Är det något jag missat? Synpunkter?

Mvh Mathias
www.travellingtheworld.se
 
Nej, det är bara att trampa på - så ordnar sig allt efter vägen......

Och lite pirrigt ska det vara innan avfärd (många frågor), även fast man kanske är van..........
 
2 kedjor lär du inte slita ut, det räcker med att ha 7-8 länkar som man kan lägga i om kedjan skulle gå av. Kedjor finns att köpa om du skulle vilja byta efter ett brott.
 
Hej och tack för många bra trådar och tips inför ett cykeläventyr.

Jag åker iväg om två veckor och ska cykla från Budapest ner till Kapstaden genom Östafrika. Vad bör jag ha med mig i form av reservdelar?

Det jag redan har ordnat (förutom verktyg, punkteringskit, muttrar, brickor, fett etc) är:
1 däck
2 slangar
ett par ekrar
4 bromsklossar för V-broms
1 växelvajer
1 bromsvajer
2 kedjor

Är det något jag missat? Synpunkter?

Mvh Mathias
www.travellingtheworld.se

Jag skulle nog ha laemnat daecket hemma. Tar foer stor plats tycker jag. Sedan skulle jag ha utoekat till 8 bromsklossar och 2 vaexelvajer, 2 vaxelvajer och aeven hoelje till dem. Du kan fylla paa med reservdelar i Istanbul och Libanon innan du naar Afrika.

Taenk paa att det aer olika laeng paa ekrarna i framhjulet och bakhjulet

/Stellan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
StefanP- Reservdelar på långcykling Långcykling 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.