Tjenare,
jag har reklamerat ett par Norröna Falketind XCR byxor pga delaminering, inköpta på Naturkompaniet på rea. Nu har reklamationen blivit godkänd av Norröna, men tyvärr finns inte byxan kvar i lager varken hos Norröna eller Naturkompaniet.
Butiken erbjuder mig nu antingen:
- Pengarna tillbaka (rea-priset) som tillgodokvitto, eller
- Välja ett par andra byxor i NKs sortiment och betala ev. mellanskillnad från mitt ursprungliga inköpspris.
Hur ska jag ställa mig till detta?
Jag anser att jag bör få ett par likvärdiga byxor i GTX XCR som utbyte utan extra kostnad, då butiken inte kan leverera samma byxa som jag hade köpt ursprungligen. Att ordinarie pris på en ny byxa är betydligt högre än det jag betalade för mina ursprungliga på rea tycker jag inte har någon betydelse, då jag anser att jag bör gå skadeslös ur det hela.
Någon annan här som varit i samma situation? Någon som har koll på tillämpningen av konsumentköplagen? Skriv en rad!
Hälsningar
Gustav
jag har reklamerat ett par Norröna Falketind XCR byxor pga delaminering, inköpta på Naturkompaniet på rea. Nu har reklamationen blivit godkänd av Norröna, men tyvärr finns inte byxan kvar i lager varken hos Norröna eller Naturkompaniet.
Butiken erbjuder mig nu antingen:
- Pengarna tillbaka (rea-priset) som tillgodokvitto, eller
- Välja ett par andra byxor i NKs sortiment och betala ev. mellanskillnad från mitt ursprungliga inköpspris.
Hur ska jag ställa mig till detta?
Jag anser att jag bör få ett par likvärdiga byxor i GTX XCR som utbyte utan extra kostnad, då butiken inte kan leverera samma byxa som jag hade köpt ursprungligen. Att ordinarie pris på en ny byxa är betydligt högre än det jag betalade för mina ursprungliga på rea tycker jag inte har någon betydelse, då jag anser att jag bör gå skadeslös ur det hela.
Någon annan här som varit i samma situation? Någon som har koll på tillämpningen av konsumentköplagen? Skriv en rad!
Hälsningar
Gustav