Prylträffens vindskydd puts väck

Vindskyddet vid Lilla Harsjön, platsen för prylträffen hösten 2003, ( http://www.utsidan.se/ddb/lashorna/visa/573.htm ),

3f76f022d642f.jpg




har brunnit upp:

cpic42a471fb89b54.jpg


Jag var förbi i helgen och då såg det ut som ovan. Tråkigt. Vindskyddet låg fint till. Hoppas det kommer upp ett nytt. Kanske finns här någon etappansvarig för Roslagsleden som kan ge besked?

Raskesven
 
Nytt vindskydd?!?

Jag gick förbi i helgen och där fanns ett nytt vindskydd. Tyvärr var designen också ny. Vindskyddet var utformat som 2 bänkar i vinkel. Det finns alltså inte möjlighet att ligga i det längre. Till nöds skulle 2 pers kunna ligga på bänkarna, men taket sticker ut så lite att det får inte regna särskilt snett om man ska hålla sig torr.
 
Re: Nytt vindskydd?!?

Bomullsmannen; sa:
Jag gick förbi i helgen och där fanns ett nytt vindskydd. Tyvärr var designen också ny. Vindskyddet var utformat som 2 bänkar i vinkel. Det finns alltså inte möjlighet att ligga i det längre. Till nöds skulle 2 pers kunna ligga på bänkarna, men taket sticker ut så lite att det får inte regna särskilt snett om man ska hålla sig torr.

Det är väl som med soffor på flygplatser. De designas för att man (lodisar) inte ska kunna ligga och sova där..
 
Men just i det här fallet är ju lodisarna slash luffarna själva målgruppen som vindskyddet är byggt för, varför resonemanget om att göra det obekvämt inte bör gälla, eftersom det i så fall inte borde ha byggts upp igen alls? Krapot?
 
tigertamjaren; sa:
Men just i det här fallet är ju lodisarna slash luffarna själva målgruppen som vindskyddet är byggt för, varför resonemanget om att göra det obekvämt inte bör gälla, eftersom det i så fall inte borde ha byggts upp igen alls? Krapot?

De (vilka nu det kan vara ;)) vill väl att vindskyddet inte ska ockuperas av folk som tänkt sova där. Det är väl meningen att man ska stanna och fika och sen dra vidare så nästa grupp med glada vandrare kan nyttja skyddet...ähh inte f*n vet jag :)
 
öringen; sa:
De (vilka nu det kan vara ;)) vill väl att vindskyddet inte ska ockuperas av folk som tänkt sova där.

De där de är ena riktiga skurkar. Här på mitt jobb hör till exempel rätt mycket om elaka saker som de har gjort eller tänker göra.
Jag brukar fråga vilka som exakt avses med de, men då blir det tyst. Det verkar vara hemligt. De vill nog inte att nån ska veta. :)
 
Inte för att jag har vatt där sen jag var telning men uselt byggt verkar det ju, av hörsägen att döma. Knappt ett regnskydd, frågan är om det ens klarar vind. Kanske borde det döpas om.
 
Nordesjö; sa:
De där de är ena riktiga skurkar. Här på mitt jobb hör till exempel rätt mycket om elaka saker som de har gjort eller tänker göra.
Jag brukar fråga vilka som exakt avses med de, men då blir det tyst. Det verkar vara hemligt. De vill nog inte att nån ska veta. :)

Men Martin, de är väl alltid skurkarna? De brukar väl heta Ivan, Fritz osv? Skurkarna!
 
tigertamjaren; sa:
Nordesjö; sa:
De där de är ena riktiga skurkar. Här på mitt jobb hör till exempel rätt mycket om elaka saker som de har gjort eller tänker göra.
Jag brukar fråga vilka som exakt avses med de, men då blir det tyst. Det verkar vara hemligt. De vill nog inte att nån ska veta. :)

Men Martin, de är väl alltid skurkarna? De brukar väl heta Ivan, Fritz osv? Skurkarna!

Zhey häff wheyzz to make you talk!
 
Vindskydd är det fortfarande (om det blåser från skogen) Syftet med den nya konstruktionen måste vara att man ska kunna sitta ner och fika. Jag tror att man vill spara på den omliggande naturen (klipphäll) så att den inte slits ner och därför inte finns kvar för kommande generationer.

Skämt å sido. Den nya konstruktionen är säkert billigare. Dessutom används säkert vindskydden efter roslagsleden mycket oftare som fika platser än som sovplatser. Synd bara att nu har man gjort det omöjligt att sova där. Trist på ett av de bättre placerade vindskydden.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.