Pris båttransport uppför Visttas

Hej Bröder och Systrar
Är det någon som har någon uppgift på hur mycket det kostar att låt sig transporteras uppför Visttasvaggi med båt.
Jag har en prisuppgift på att de kostar så mycket som 600 per person att åka till övre båtläget, stämmer det?

Hls
Magnus
 
Det kostade 600 kr för hela båten när vi var tre som åkte ifjol. Dvs det blev 200 kr var, men priset var satt efter båten, inte efter antal personer.

Så hitta någon att dela med :)
 

avslutad210712

Gäst
Det kostade 600 kr för hela båten när vi var tre som åkte ifjol. Dvs det blev 200 kr var, men priset var satt efter båten, inte efter antal personer.

Så hitta någon att dela med :)

Dela båten *hrm* tror du inte han som äger båten blir sur då
 
Hmm det verkar inte vara någon vidare prisutveckling på den båtresan, minns att vi fick betala 300 kronor när vi åkte med Sarris 1987 och då delade vi med två andra. Så redan då kostade båten 600 kronor vilket vi tyckte var rena rånet. Med tanke på att det priset gäller än får man se 600 kronor som rena fyndet när allt annat i samhället följt konsumentprisindex men inte båtresan i Vistasvagge.;)
 
Hmm det verkar inte vara någon vidare prisutveckling på den båtresan, minns att vi fick betala 300 kronor när vi åkte med Sarris 1987 och då delade vi med två andra. Så redan då kostade båten 600 kronor vilket vi tyckte var rena rånet. Med tanke på att det priset gäller än får man se 600 kronor som rena fyndet när allt annat i samhället följt konsumentprisindex men inte båtresan i Vistasvagge.;)

Berätta inte det för Sarris!

Han som körde oss upp i Vistas var mycket trevlig.
 
Hej!

Priset på båten är max 600kr och blir billigare om man är färre. Vid 2 personer är priset 300kr och vid 5 personer är priset 200kr. Det bästa är att ringa upp och höra om det finns några bokningar på 0980-55015 så slipper du betala 600kr om du kan samåka med någon annan. Då jag själv ska med båten på torsdag och har kollat detta i år så känner jag mig säker på priserna.

Hälsningar
Pia
 
Hej!

Priset på båten är max 600kr och blir billigare om man är färre. Vid 2 personer är priset 300kr och vid 5 personer är priset 200kr. Det bästa är att ringa upp och höra om det finns några bokningar på 0980-55015 så slipper du betala 600kr om du kan samåka med någon annan. Då jag själv ska med båten på torsdag och har kollat detta i år så känner jag mig säker på priserna.

Hälsningar
Pia

Du menar per person nu eller hur?

Om man översätter till pris per båt så kostar det alltså 600 kronor för 1 eller 2 personer, och 1000 kronor för 5 personer?

(Det blir aldrig dyrare (per person) att vara en person till, inte sant?)

Tack!
 
Dela båt i vistas 16-17/8.........

Vi hade tänkt oss att gå Vistasdalen från Nikka, ev båt första biten. Vill någon dela en tur ???
Vi är 2 st + ev en hund..........
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.