Podcast om allemansrätten

Tänk om vi skulle diskutera ägandet med utgångspunkt efter den ägare som beter sig sämst åt.
 
Det jag ser i terrängen och på stranden hemom liknar mer och mer hur det var i Syrien för 25 år sen, skulle vi ordna picknick med solnedgång för familjerna så fick vi städa mötesplatsen före.
Värsta brukarna som lämnar plast, fimpar och engångsgrillar efter sig, det är straffbart men måste beivras, skall vi diskutera det oxså?
 
Podkasten med Klas Sandell är mkt hörvärd.

I praktiken är det ofta i olika typer av reservat jag tillbringar min friluftstid.

I takt med att friluftslivet och sporter utvecklas. invecklas och teknifieras kanske det blir mindre enkelt vildcampande och vandringar var som helst, och i stället mera anpassat med turistpaket leder övernattningsplatser och reservat.

Thure
 
Tack för det tipset Anders. Den här podcasten "du snubblade över" innehåller många timmars lyssnande om olika delar av friluftslivet inte bara om allemannsrätten utan allt möjligt. Kul!
 
Bra men dålig uppdatering på siståne.

Har följt denna pod sen 2013, bra lyssning för allmänt friluftsrelaterat. MEN! På senaste har jag upplevt dålig eller ingen uppdatering av nya program. Vet inte om dem har sommarlov, slut på idéer eller bara för mycket privatliv att ta hand om.

Kan tipsa om Husky också som är lite mer sport och äventyrsinriktad podcast.

Gällande Allemansrätten, kanske man borde skicka en motion till regeringen som benar ut exakt vad som ska gälla, moderniserar och uppdaterar allemansrätten till dagens datum. Och gör Lag av det hela så att det inte är som nu en F-gråzon som tyds lite hejbaberiba av den som bryter mot förordningen?
 
Bra fyndat!

De säger själva att de tar uppehåll på sommaren då de är ute istället och samlar erfarenheter istället, så förhoppningsvis kommer det igen under de mörkare delen av året.

/G
 
Bra fyndat!

De säger själva att de tar uppehåll på sommaren då de är ute istället och samlar erfarenheter istället, så förhoppningsvis kommer det igen under de mörkare delen av året.

/G

Ja det är jag med på men förregående år har det varit runt nu. "Slutet av Juni" Inte som i år mitten av April.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.