Outdoor klocka...

Har funderat länge nu och ska nog slå till på en riktig vildmarksklocka. Såg en Suunto X-Lander och/eller en Suunto Core Alu Black och blev sugen som tusan....verkar ju finnas allt lull lull man kan tänka sej i den.
Finns det nån som har en sån och vill dela med sej av erfarenhet av den klockan...ska jag slå till eller finns det andra bättre alternativ?
Är inte intresserad av pulsmätning.
Jag ska ha den när jag paddlar,fjällturer sommar och vinter,slalom mm.mm....och naturligtvis till vardags.
 
jag köpte en vector för två veckor sedan ,tittade på en x-lander men tyckte den va lite dyr.......det e ju så mycket annat man vill ha oxå
 
Den som söker skall finna, kanske...

Kolla tidigare trådar här på utsidan, just Suunto är ett vanligt märke och det finns en hel del åsikter. Recensionsbanken är också bra.
 
Casio

Jag har en Casio protrek och är mycket nöjd - rekommenderas.
Den har dock ingen pulsmätare men i övrigt det mesta.
 
Jag tokgillar min CASIO F-91W.
Helt minimalistisk. Tokigt billig. Tunn och lätt. Helt befriad från "matchopoäng". Kultful. :)
 
Vecktor

jag köpte en vector för två veckor sedan ,tittade på en x-lander men tyckte den va lite dyr.......det e ju så mycket annat man vill ha oxå

Precis...alltid mycket saker man vill ha. Va in och tittade på den och den såg helt ok ut, va ju över 1000 spänn billigare också.
 
Jag är både supernöjd och besviken på min Suunto Lumi, som är tjejversionen av Core.

Nu har jag mitt fjärde ex och det är höjdmätaren som har krånglat. Tror dock att det är var givaren sitter på dammodellen som ger problemet, sambon har en Core och vid samma äventyr funkar hans bra, när min har spökat.

Men Suuntos Helpdesk och service är grymma och reklamerar utan tjafs om det är något meck, så gillar du utseendet så är det definitivt värt att chansa! Måndagsexemplaren kanske börjar försvinna!
 
Suunto...

Jag är både supernöjd och besviken på min Suunto Lumi, som är tjejversionen av Core.

Nu har jag mitt fjärde ex och det är höjdmätaren som har krånglat. Tror dock att det är var givaren sitter på dammodellen som ger problemet, sambon har en Core och vid samma äventyr funkar hans bra, när min har spökat.

Men Suuntos Helpdesk och service är grymma och reklamerar utan tjafs om det är något meck, så gillar du utseendet så är det definitivt värt att chansa! Måndagsexemplaren kanske börjar försvinna!

Japp,efter lite efterforskning så verkar det vara ett bra köp. Har hört om nån mer som hade haft nåt litet problem och det va inga som helst problem att få en ny...smidigt och utan större huvudbry.
Men vacklar lite mellan en Core och en X-Lander...lutar mer åt X-Lander´n...lite lyx problem kanske:)
 
Casio

Jag kör en Casio ProTrek jag också, de finns med solcell i urtavlan (Tough Solar heter de då) så slipper man batterimeck. Inte lika kultful som en F91W, men nästan lika stor som mitt huvud, och det är ju... tufft... eller?

Har en vän med Suunto, och den har gått batteritorr två gånger, så åtminstone just den klockan verkar kräva mycket kräm.
 
Hade en Nike (kommer inte ihåg vad modellen hette) förut med ungefär samma funktioner som min Core.

En av de stora nackdelarna med Suunto verkar som sagt vara batteritiden. Jag har den tid jag haft min klocka bytt batterier två gånger. Min gamla Nike kan jag bara komma ihåg att jag bytte batteri på en gång under samma period. Har vänner som också klagar på det här med att Core snabbt drar ur batteriet.
 
Jag tokgillar min CASIO F-91W.
Helt minimalistisk. Tokigt billig. Tunn och lätt. Helt befriad från "matchopoäng". Kultful. :)
Tyvärr är inte den här modellen vattentät, utan endast vattenskyddad, dvs "splash proof". För en aktivitétsklocka är detta ett stort minus. Ett hyfsat regn lär sabba den.

~Paul~
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Nalgene Outdoor Utrustning allmänt 2
Larssky Primus - säljs av Fenix Outdoor till Silva Sweden. Utrustning allmänt 3
sverigeturist outdoor tights Utrustning allmänt 3
Nitsson Söker bra outdoor kniv - tips? Utrustning allmänt 58
Bollvik Outdoor Research Utrustning allmänt 5
GustavOh Fjällräven -> "Fenix Outdoor" Utrustning allmänt 9
jb-78 Klocka med injtervallfunktion Utrustning allmänt 2
vandrafjäll Vilken klocka med höjdmätare? Utrustning allmänt 30
yakman Klocka med GPS (igen) Utrustning allmänt 3
C.O Analog klocka Utrustning allmänt 42
salvion Crosstrainer med Garmin klocka och pulsmätare? Utrustning allmänt 0
fekki GPS-klocka med pulsmätare Utrustning allmänt 20
Mattias1981 Tips på ny klocka Utrustning allmänt 21
Haffy Klocka för höjd och djup Utrustning allmänt 3
Chillechill3 Liten termometer/klocka Utrustning allmänt 13
skyspy Vilken klocka är mest tålig? Utrustning allmänt 131
Enjoy_ Klocka för yrkesmilitär.... Utrustning allmänt 147
skral Höjdmätare i klocka Utrustning allmänt 20
mindful Klocka för fältbruk Utrustning allmänt 39
flanell Luminox eller annan klocka? Utrustning allmänt 45
flanell usb klocka av kännt och bra märke? usb minne Utrustning allmänt 9
ljaw Noggrannhet klocka Utrustning allmänt 1
johnliungman Klocka med höjdmätare, billigt? Utrustning allmänt 0
aspenridge Ny Suunto klocka Utrustning allmänt 5
zzeezz Klocka för intervallträning Utrustning allmänt 5
macgunde Behöver tips om en ny klocka... Utrustning allmänt 7
Yonaz En bra klocka! Utrustning allmänt 47
fraewu Bra klocka Utrustning allmänt 7
jonte_carver Råd om GPS-klocka Utrustning allmänt 13
Avslutatmedlemskapx Lättläst klocka i skymningen Utrustning allmänt 13
fuchs klocka som forerunner 305??? Utrustning allmänt 1
hegeland Trött på att din klocka visar fel tid?? Utrustning allmänt 1
Martin Fjäderlätt UL-klocka? Utrustning allmänt 84
cjonsson Hjälp med tips till ny klocka Utrustning allmänt 7
srpp Klocka Utrustning allmänt 9
Sallle Klocka med alla funktioner Utrustning allmänt 31
Carlarmfelt Ny pryl, klocka sunnto?? Utrustning allmänt 2
d.a.n.i.e.l Klocka med höjd-&pulsmätare Utrustning allmänt 2
mrhandley Klocka för det mesta Utrustning allmänt 26
zeromaker Klocka för vandring och klättring Utrustning allmänt 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.