Olika skaklar?

Är det någon som har erfarenhet av olika skaklar och kan göra en jämförelse? Tänker ffa på Lynx design, fjellpulken och Segebadens konstruktioner.

Jag har köpt en större plastpulka men behöver köpa skaklar separat.
 

avslutad210712

Gäst
Själv kör jag med Segerbadens i lite modifierat utförande - var tvungen att bredda skakeln där den sitter fast i pulkan.

En himla bra grej med Segerbadens är att man kan köpa nya glasfiberstavar när, förlåt om, man råkar bryta av dem tex genom att köra av från ett hårt spår och ut i en meter djup lössnö i en nerförsbacke när, förlåt om, hunden stannar och man inet vill köra över den med vassa stålkanter.

Inte för att jag någonsin skulle göra så. Och definitivt inte 3 km från Abisko efter Kungsleden under påskveckan när det kan finnas chans att rätt många lyckas se det :)
 

avslutad210712

Gäst
Köpte mina segerbaden på wildmarksshopen i Luleå men eftersom du har valt att flytta från civilisationen så får du stå ditt kast.

Mailade segerbaden angående att köpa reservstänger när jag hade brytit av dem och ärligt talat hade jag nästan glömt bort det innan jag fick svar så hittar du ett telefonnummer föreslår jag att du ringer istället.

Och nej jag har inte glömt att skicka foton utan har haft främmande i helgen och varit så trött senaste kvällarna att jag inte orkat plocka fram pulkan från förrådet men i kväll skall jag fixa det.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.