Forumet Nytt forum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sökfunktionen är undermålig, även Avanceradversionen är minst sagt rudimentär!
Vart tog den mycket detaljerade sökfunktionaliteten i tidigare forumlösningen vägen?
Det nuvarande alternativet hittar ju inte ens knappnålen som är instucken i näsvingen på sökprogrammet
än mindre den knappnål som ligger i höstacken - det gjorde den tidigare sökfunktionen! Illa, en klar försämring
eller också är det jag som är korkad/blind...?
/Odd
 
Sökfunktionen är undermålig, även Avanceradversionen är minst sagt rudimentär!
Vart tog den mycket detaljerade sökfunktionaliteten i tidigare forumlösningen vägen?
Det nuvarande alternativet hittar ju inte ens knappnålen som är instucken i näsvingen på sökprogrammet
än mindre den knappnål som ligger i höstacken - det gjorde den tidigare sökfunktionen! Illa, en klar försämring
eller också är det jag som är korkad/blind...?
/Odd
Jag har inte ens orkat nämna försämringarna eftersom det allvarligaste är att sökfunktionen helt enkelt inte fungerar - den hittar inte bråkdelen av det den ska hitta med givna sökparametrar.
Men visst, det hela har blivit sämre även om de (färre) funktioner som finns kvar skulle vara felfria. T ex kan man inte längre söka endast i den tråd man befinner sig i (eller en enskild tråd överhuvudtaget). Med mera.
 
Senast ändrad:
Kommer det att fixas stöd för Tapatalk?
Jag saknar utsidan i min Tapatalk app. Kör "endast" mina olika forum via Tapatalk.
 
Jag har inte ens orkat nämna försämringarna eftersom det allvarligaste är att sökfunktionen helt enkelt inte fungerar - den hittar inte bråkdelen av det den ska hitta med givna sökparametrar.
Men visst, det hela har blivit sämre även om de (färre) funktioner som finns kvar skulle vara felfria. T ex kan man inte längre söka endast i den tråd man befinner sig i (eller en enskild tråd överhuvudtaget). Med mera.

Aha, Såklart, as before. Relax, tänk om, Spara allt intressant på c: och sen backup. Can't trust the internet more than 2 minutes !
 
Aha, Såklart, as before. Relax, tänk om, Spara allt intressant på c: och sen backup. Can't trust the internet more than 2 minutes !
Fast jag tänker mindre på mig själv och mer på den gemensamma nyttan - t ex nya medlemmar som söker info eller de mer erfarna som vill hjälpa en nykomling genom hänvisning till äldre relevanta diskussioner. Det händer hela tiden, just för att Forum är en så fin kunskapsbas - bara man hittar i den... Att klistra in gamla sparade inlägg är ju bara en onödig dubblering som tynger ner Forum. Och man vill oftast länka till hela trådar/trådavsnitt, för diskussioner med olika infallsvinklar är mer givande än enstaka inlägg utan kontext. Jag skulle behöva "spegla" hela Forum i mitt privata moln för att få motsvarande funktionalitet.

Detta är ett enormt kvalitetstapp och jag vill gärna veta om det finns hopp om bättring.
 
I det nya forumet så dyker det upp annonser som täcker innehållet hela tiden.
 

Bilagor

  • 76E50E60-2526-4443-87FB-E778EE17FFA3.png
    76E50E60-2526-4443-87FB-E778EE17FFA3.png
    2.1 MB · Visningar: 91
Nej, men jag börjar tro att det är medlemmar med många inlägg som är drabbade. Överföringen har kanske bara fått med sig ett begränsat antal inlägg. Jag har nu testat på flera "forumrävar" än mig själv och även för dem gäller att endast en bråkdel av deras inlägg kommit med. Mindre andel ju fler inlägg de gjort totalt.
Har du testat på ditt namn? Jag får bara upp 26 av dina 299 inlägg (oavsett om jag använder "sök" eller "sök forum").

Jag var för snabb. Du har så rätt så.

Med "(förstoringsglas) Sök" får jag till synes bara träff på de trådar jag själv har skapat. Troligen direkt efter bytet av forumprogramvaran får jag till synes bara träff på de inlägg jag har skrivit som svar på inlägg i andras trådar.

Det är svårt att avgöra exakt hur sökfunktionerna fungerar då jag varken kan lista mina postade inlägg via "Min sida" eller söka fram alla mina skapade trådar och postade inlägg via "(förstoringsglas) Sök" eller "Sök på utsidan.se".

/Birger
 
Senast ändrad:
Vårt forum har med åren blivit en stoppkloss för att kunna modernisera och bygga om designen så den passar bättre mobilt, och det har varit svårt att göra andra förändringar också. Nu har vi äntligen hittat tiden att konvertera och stoppa in ny modern programvara.

Förhoppningsvis fungerar det mesta som förut, men uppstår problem så skriv en rad här så skall vi försöka reda ut.
Tack för jobbet!
Tycker att insändare ska upp ock ner, senaste först.
Jobbigt att få att se bilder nu behöver man logga in, säljer ni uppgifter vidare?
mvh
/Dmitri
 
Jag vill inte heller ha epitetet "forumräv"! Nog för att jag läser väldigt väldigt ofta, och har gjort det länge, men... det låter bara dumt. Gör det valbart för de som uppfyller någon viss "räv-kvot" kanske, men jag vill inte. Ta bort, tack.
 
Jag var för snabb. Du har så rätt så.
Med "(förstoringsglas) Sök" får jag till synes bara träff på de trådar jag själv har skapat. Troligen direkt efter bytet av forumprogramvaran får jag till synes bara träff på de inlägg jag har skrivit som svar på inlägg i andras trådar.
Det är svårt att avgöra exakt hur sökfunktionerna fungerar då jag varken kan lista mina postade inlägg via "Min sida" eller söka fram alla mina skapade trådar och postade inlägg via "(förstoringsglas) Sök" eller "Sök på utsidan.se".
/Birger
Nej det funkar inte från profilsidan (har skrivit om det tidigare i denna tråd), men faktiskt från rullgardinen "Hitta trådar" direkt i forum. Där kan du välja mellan "Dina trådar" och "Trådar med dina inlägg" (det förra är en delmängd av det senare). Där hittas betydligt fler inlägg än om man söker på namn/signatur ( i mitt fall ca 1240 resp. 50) men fortfarande långt ifrån alla. I mitt fall alltså ca 1240 av mina ca 3200 inlägg :(
 
Hej

Jag sökte Greger Mullers inlägg och hamnade på Er felsida Ops. Trist då jag ville länka en ny solcellsssfrågande.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.