Är aktuelt att köpa första kajaken efter att tidigare provat Jolly Rodger Raider och Oasis Expedition som är två enkla plastkajaker.
Kommer att användas till enklare dagsturer med familjen och budgeten är pressad i och med att det innebär att mer än en kajak ska införskaffas.
Tittat på begagnatmarknaden, men den är ganska sval (finns i Luleå).
Hittade Vento Arc 4.9 HDPE komplett paket ink. paddel, flytväst och kapell för 6990kr (länk)
Längd: 490 cm
Bredd: 56 cm
Sittbrunn: 81x43 cm
Utrustad med roder.
Vet att många förespråkar bättre och dyrare alternativ av kända märken. Men vad är det egentligen jag missar om jag skulle köpa en Vento? Nåt jag behöver ta hänsyn till?
Några frågeställningar:
Tacksam för alla tankar och synpunkter
Kommer att användas till enklare dagsturer med familjen och budgeten är pressad i och med att det innebär att mer än en kajak ska införskaffas.
Tittat på begagnatmarknaden, men den är ganska sval (finns i Luleå).
Hittade Vento Arc 4.9 HDPE komplett paket ink. paddel, flytväst och kapell för 6990kr (länk)
Längd: 490 cm
Bredd: 56 cm
Sittbrunn: 81x43 cm
Utrustad med roder.
Vet att många förespråkar bättre och dyrare alternativ av kända märken. Men vad är det egentligen jag missar om jag skulle köpa en Vento? Nåt jag behöver ta hänsyn till?
Några frågeställningar:
- Lårstöd - ska även fungera till kortare personer. Tycks vara ett fast lårstöd?
- Inställningar av sits (ryggstöd och benlängd går att justera). Nåt annat?
- Roder/annat som kan krångla?
- Utformning av kajak?
- Längd - tänkte att nånstans mellan 420 - 500 cm. Hittade även nåt kortare alternativ, men valde bort just på grund av längden. Längre tänker jag försvårare förvarning och hantering på land.
- Kvalitet/reservdelar/underhåll - blir det problem i och med att det inte är nåt känt märke?
Tacksam för alla tankar och synpunkter