ny kam?

varför inte

De såg ju riktigt smarta ut! Att Omega Pacific dessutom är ett stort respekterat märke gör ju inte det hela sämre!

/ME
 
Hmmm

Mycket rörliga delar. Undrar hur dom funkar när dom är fulla av lav och bös eller hur dom ser ut efter ett fall? Fiffiga ser dom ut att vara iallfall.
 
Link Cam

Tja!

Såg nyligen i Rock&Ice Link Cam från OmegaPacific. Gissar att den här tråden handlade om dem även om den gamla länken inte fungerar längre.

Är det någon som provat? Jag skulle behöva ett par kompletteringar till mitt rack och det är ju lockande med kammar som har stor spännvidd i stället för att köpa dubletter av det jag redan har. En snabbsökning gav ett pris på 164 USD för båda, ungefär samma prisklass som Camalots.

http://www.omegapac.com/op_climbing_newproducts.html

/Linda
 
Jag provade dessa i Yosemite sommaren 2004, inte mycket att ha...

Lägg pengarna på riktiga kamsäkringar, typ Camalot, istället!

(Kanske kul att köpa och spara några år, den kommer säkert inte att finnas så länge - förutom som ett skrattretande minne).

peace!
 
spacemonkey; sa:
Jag provade dessa i Yosemite sommaren 2004, inte mycket att ha...

Lägg pengarna på riktiga kamsäkringar, typ Camalot, istället!

(Kanske kul att köpa och spara några år, den kommer säkert inte att finnas så länge - förutom som ett skrattretande minne).

peace!

Vad är nackdelarna med dessa enligt dina erfarenheter?
 
Jag går efter mottot: "ju enklare dessto bättre".

Link Kam är en alldeles för tung och komplex konstruktion för att den ska kunna fungera (en längre tid) ute i verkligheten.
Sedan så har jag inte förstått vitsen med att ha två,tre storlekar i samma kam när det ändå bara går att sätta den på ett ställe. Då tar jag hellre två,tre olika storlekar på kamsäkringar med mig och får tre säkringar...

Peace!
 
Ursäkta min forumarkeologi här..

Men en sån här diskussion är ju lite intressant såhär i efterhand. Jag har själv haft en Linkcam (orange) sen 2007 nån gång och jag tycker personligen att det visat sig att Spacemonkey hade helt rätt i sina misstankar. Men de säljer visst ändå, eller?
 
Nog kan jag förstå vitsen med att en kam passar i ett väldigt stort intervall, men visst verkar ju kammen så komplicerad att den gör ett säkrare intryck - men jag vet inte om det finns nån som helst statistik ännu som talar för dålig funktion?

Jag har dock ingen linkcam själv, trots stort rack, och det avspeglar nog min egen attityd till modellen.
 
Jag hade en men blev aldrig bästis med den...Tyckte inte om hur den satt i sprickan, fjäderkraften var minimal vid det yttre arbetsområdet och maximal vid det inre arbetsområdet. Sålde den, säkert på prylmarknaden:) Och kör fortfarande med Camalot och Aliens...
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.