Ny Cyclepro Ultralite -04 för 7700:-

Hej!

Har som sagt möjlighet att köpa en ny Cyclepro Ultralite -04 (kommer inga 05 iaf men ändå) för 7700:-

Vad tycker ni? Det bör väl vara ett rätt bra köp?

Marzocchi Bomber dämpare, XT bak, LX fram, LX-vevar, avid single digit 5 bromsar mm...

Många vill ju sänka Cyclepro till botten nu när Rex köpt upp dem men så illa vill jag väl inte påstå att det är?

Synpunkter på en annars mycket snygg cykel?
 
Viste inte att don gjorde någon Cyclepro ultralite 2004 och med en Bomber? låter lite mysko, vad är det för färg på den?

Annars så har ju Cyclepro gjort bra hardtails, är cykeln fresh så är det ju ett skapligt pris, skulle det vara en -02 eller -03 så kanske det finns lite prutmån till.

R; sa:
Hej!

Har som sagt möjlighet att köpa en ny Cyclepro Ultralite -04 (kommer inga 05 iaf men ändå) för 7700:-

Vad tycker ni? Det bör väl vara ett rätt bra köp?

Marzocchi Bomber dämpare, XT bak, LX fram, LX-vevar, avid single digit 5 bromsar mm...

Många vill ju sänka Cyclepro till botten nu när Rex köpt upp dem men så illa vill jag väl inte påstå att det är?

Synpunkter på en annars mycket snygg cykel?
 
Grå/satin är den, den är helt ny från butik d.v.s. orörd och ocyklad...

Den är köpt iaf och jag är mycket nöjd...
 
Blädrade presic i en gamal Velo nummer 1/2003 och där testade dom en Silvergrå Ultralite med en Bomber MX gaffel, LX/XT utrustning, Formula Feral hjul, Trans AM XO sadel.

Sammanfattningen där var, Bra styv ram(kanske lite stötig), bra för snabb teknisk XC-racing.

Dom gnällde en del öve däck(Kenda Kozmic) och bromsarna(Tektro) men det satt visst inte sånna på din hoj.

Nu pris då 13.000:-.

Kommer nog att funka kanon den.
 
mankis; sa:
Blädrade presic i en gamal Velo nummer 1/2003 och där testade dom en Silvergrå Ultralite med en Bomber MX gaffel, LX/XT utrustning, Formula Feral hjul, Trans AM XO sadel.

Sammanfattningen där var, Bra styv ram(kanske lite stötig), bra för snabb teknisk XC-racing.

Dom gnällde en del öve däck(Kenda Kozmic) och bromsarna(Tektro) men det satt visst inte sånna på din hoj.

Nu pris då 13.000:-.

Kommer nog att funka kanon den.

Visst sitter det Formula Feral hjul, Kenda Kozmic på den och Tektros bromsar. Eller Avid Singel Digit 5 som iofs Tektro äger.

Däcken tycker jag är både positiva och negativa. Dom är ju lätta (395g) men lite sådär grepp i snäva kurvor. Eller så är det bara jag som är en feg nybörjare ;)
 
Har åxo ett par Kozmic lite från en Cyclepro Sol jag hade tidigare.

Grymmt snabba och lätta däck körde några tävlingar på dom men lite för dåligt fäste och punkterings känsliga i skogen på xc-lopp, har dom på min grusvägs mtb nu och där funkar dom bra.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.