Nu ska jag ut och cykla genom världen! Vill någon hänga på?

Hejsan!



Så nu har jag bestämt mig för att jag ska ut på ett äventyr med cyklen. Har inte bestämmt mig ännu men hade tänkt börja med att först göra en resa genom genom Europa ->Turkiet och ner till Afrika eller ta vägen via Georgien.

Men som sagt så är inget bestämt och jag är öppen för förslag.

Jag har frågat ett par vänner men de har i princip bara skrattat mig i ansiktet

Så om någon känner sig sugen är det bara skicka ett PM. Att du är i hyffsad kondition och verkligen vill det här är ett måste.

vi är två stycken för tillfället och det vore kul om 1-2 till kunde hoppa på.

Jag är 100% seriös och om det blir lyckat så kan vi öppna en blogg och skriva om resan o.v.s
Har även tänkt försöka fixa lite sponsorer men det är ovisst och de ställer upp.


Har skickat mejl till ett par som gjort liknande cykelturer med frågor om priser, tillvägagånssätt m.m
 
Jag är på! :D

Halloj!

Jag är väldigt seriös jag också! Kul att hitta en likasinnad person! :)

Hör mer än gärna av dig om du fortfarande vill ut på äventyr! ..och se världen! ;)

Ha det jätte bra så länge! :)

mvh Tinkoh
 
Hur går det för er? Kommit iväg än eller är ni fortfarande på planeringsstadiet? Själv drar jag från Sverige i april och planerar att ta östeuropa neråt och sen vill jag gärna till Italien. Kanske kan ses på vägen nånstans om det passar?
 
Drar i början av maj. Söderut. Hakar gärna på ngn då. Annars ses vi säkert längs vägen. Italien är ett av målen och då i första hand ner till södra delarna - Kalabrien.
 
ett tips: var beredda på att om ni är fyra från början så går ni i mål ensamma eller som mest i par. att cykla fyra pers tillsammans låter väldigt krävande. det kanske rentav är något som ingen har lyckats med tidigare? :)

lycka till hur som helst...
 
Jo du att cykla 4 tillsammans låter sig inte göras så lätt. Två kanske men.........långfärdscykling kanske inte direkt är ngn lagsport???
 
Drar i början av maj. Söderut. Hakar gärna på ngn då. Annars ses vi säkert längs vägen. Italien är ett av målen och då i första hand ner till södra delarna - Kalabrien.

Vi åker i slutet av februari, eventuellt børjan av mars beroende på væder. Kommer att åka snarlikt med Eurovelo 9 søderut, och ær det av intresse før någon ær det bara att hænga på!
 
ett tips: var beredda på att om ni är fyra från början så går ni i mål ensamma eller som mest i par. att cykla fyra pers tillsammans låter väldigt krävande. det kanske rentav är något som ingen har lyckats med tidigare? :)

lycka till hur som helst...

Nu var det här inte en jorden-runt-cykling, men 470 mil genom Kina kan väl i alla fall klassas som en "långtur" ;-)
http://www.uteochcyklar.se/publik/pageviewer_blog.php?wle_id=23&wlg_id=1
 
Nu var det här inte en jorden-runt-cykling, men 470 mil genom Kina kan väl i alla fall klassas som en "långtur" ;-)
http://www.uteochcyklar.se/publik/pageviewer_blog.php?wle_id=23&wlg_id=1

Tre månader - långtur definitivt. Jämförbart med att cykla till Sydafrika eller dylikt - inte riktigt. Framförallt inte med obestämd rutt ("kanske österut, kanske västerut"), om vi nu pratar flera personer.
Hur som helst imponerande. Den enda förklaringen jag kan se till att man lyckas hålla ihop fyra pers i x antal månader är att alla är lika rädda för att cykla ensamma (alternativt att varje centimeter på rutten är förutbestämd), för i övrigt väger fördelarna med att cykla själv eller åtminstone inte fler än två personer mäkta över de få fördelar som finns med att cykla flera (de enda jag kan se är: säkerhet, praktiskt och socialt). Egentligen kan jag inte så någon fördel alls med att cykla fler än två personer.

Det jag menade med mitt inlägg ovan var att börjar man fyra pers är det viktigt att man åtminstone ser den stora chans som finns i att flera deltagare upptäcker hur mycket mer det ger att cykla ensam eller i par, och att gruppen därför splittras. Sen kan det vara en bra idé i sig självt att faktiskt börja som ett större gäng för att sedan splittras upp i mindre grupper - då blir det såklart så att de nya grupperna utvecklas efter vilka som passar bäst ihop. :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
easker Vilken väg ska jag ta genom Norrland? Långcykling 9
hannulan Köpa ram - vad ska jag tänka på? Långcykling 8
Foehammer117 Europa-, mellanöstern-, nord-, syd Asien, vilka länder ska jag undvika? kostnad? tid? Långcykling 7
Ainon Vad ska jag titta efter för cykel och väskor? Långcykling 3
RDu I Hanoi, var ska jag nu? Långcykling 4
greendanger "Jag ska se hela världen – på *cykel" Långcykling 1
RDu Ska du välja cykel? Detta är vad jag valde.. Långcykling 21
henrikboquist Vilken touringcykel ska jag välja Långcykling 17
federsel Vilken av dessa cyklar ska jag välja Långcykling 5
Gohan Ska jag byta julklappen? Långcykling 5
anghan Hybridcykel till tjejvättern, vilken ska jag välja? Långcykling 6
SvampTramp Vilken ramstorlek ska jag ha? Långcykling 8
rubing Vilken cykel ska jag välja? Långcykling 4
erikp Vad ska jag köpa för cykel Långcykling 3
lizardking Vad för cykelkärra ska jag använda? Långcykling 5
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2016? Långcykling 18
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2015? Långcykling 30
KoreaStyle Ska cykla till Afrika 2015 - har frågor om det mesta. Långcykling 24
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2014? Långcykling 48
den gubben går inte Vart ska du cykla inom sveriges gränser 2013 Långcykling 3
The_Lost_Cyclist Vart ska du cykla 2013? Långcykling 38
The_Lost_Cyclist Var ska ni cykla 2012? Långcykling 46
The_Lost_Cyclist Vart ska Ni cykla 2011? Långcykling 56
Herr Freeman Cykla i Baltikum, vilket tält och vad ska man se Långcykling 6
rimn Vart ska ni cykla 2010? Långcykling 58
The_Lost_Cyclist Vart ska ni cykla 2009? Långcykling 71
Tarzanthe1 Köp av touring cykel, va ska man tänka på?? Långcykling 3
redrob Vad ska det vara för bakhjul? Långcykling 3
Anglo Vart ska vi åka? Tips på ställen för treveckorstur. Långcykling 4
Gaion Ska kopa allt nytt!! Långcykling 13
Apollo Ska ut och cykla en bit. Långcykling 23
jx drömäventyret!, ska du med!? Långcykling 16
maska Hjälp! ska cykla på Gotland i sommar. Långcykling 21
OskarEriksson Jag söker en eller flera andra långvägscykare! Långcykling 2
majjen Jag vet inte vilken cykel jag vill ha / behöver Långcykling 28
fritzov Jag vill börja långfärdscyckla. Vad behöver jag Långcykling 4
Armas Mitt livs resa, hur bör jag färdas? Långcykling 25
Skipper_ Jag får plats med mer om jag skippar säckarna/persedelpåsarna? Långcykling 4
Fraktal Skall jag fimpa STI eller V-bromsar? Långcykling 5
lovisahaha Jag vill ha cykelsällskap till Barcelona nån gång i sommar! Långcykling 16
thureb Inte är väl jag nån kverulant? Långcykling 5
Florén Hur tar jag bort handtaget? Långcykling 7
Matilda3 Hitta en bra cykel som inte kostar allt jag äger och har Långcykling 15
Konstantin2004 Vilken typ av cykel behöver jag? Långcykling 24
swed-ontour Var hittar jag en transportväska? Långcykling 7
otränad Säg att jag inte är dum i huvudet... Långcykling 46
kultingen "Pedalerna" hoppar/klingar till när jag trampar hårt (växlarna)? Långcykling 6
pergit Hjälp - Hur fixar jag en havererad bakväxelförare? Långcykling 26
The_Lost_Cyclist Hur får jag tag på en stålram? Långcykling 30
pher_ Vad har jag råkat ut för? Ont i sidan på knät. Långcykling 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.