Nokia N95 bättre GPS än Garmin 60CX?

avslutad210712

Gäst
Nokia N95 bättre GPS än Garmin 60CX?

Inte riktigt men.... Läs mera på

http://forum.bmw-mc-klubben.se/showp...9&postcount=56

Definiera "bättre". En bmw är motordriven och jag är fotdriven så kraven skiljer sig nog lite.

För min del känns det väldigt bra om man tex kan byta batterier ute i fält utan att måsta köpa på sig svindyra batterier som bara passar till en mobiltelefon. Eller om en GPS tål lite regn.
 
The requested URL /showp...9&postcount=56 was not found on this server.

Av någon anledning så klipper forumet i länkar men om man provar nedanstående och går till post 56, på sidan 6, så hittar man inlägget som jag antar att HMR menade.

http://forum.bmw-mc-klubben.se/showthread.php?t=902

Definiera "bättre". En bmw är motordriven och jag är fotdriven så kraven skiljer sig nog lite.

För min del känns det väldigt bra om man tex kan byta batterier ute i fält utan att måsta köpa på sig svindyra batterier som bara passar till en mobiltelefon. Eller om en GPS tål lite regn.

Det finns för och nackdelar med det mesta och N95 är inte det optimala varken till fots eller på motorcykel. Det intressanta är nog att en "mobiltelefon" faktiskt kan vara ett alternativ till en renodlad navigator i vissa hänseenden.

/SvenG
 
Jag har nu använt Mobile XT i N95 en tid och är mycket positivt överraskad. Jag har ju oxå en Garmin 278 och en Garmin Nuvi 200.

- I bilen använder jag uteslutande N95. Mer detaljerad och lättläst karta än i Nuvi. Bättre inställningsmöjligheter i GMXT gör att N95 ger betydligt bättre överblick. Att knapparna är små kan jag leva med.

- På MC'n är 278 fullständigt överlägsen. Där är N95 nästan helt oanvändbar. Duger möjligen som nöd-gps instoppad i tankväskans kartfordral.

- Till fots vinner N95. Kompakt och tydlig. Enorm fördel att inte behöva ha flera apparater med sig. Enda stora nackdel jämfört med 60CX är batteritiden. Dvs den är inget att ha för en veckolång vildmarkstur. Men för en promenad i Köpenhamn är N95 en vinnare.

Jag kör både City Navigator Europe 2008 och Fri Pro i N95. Funkar hur bra som helst! Däremot funkar inte Blue Chart speciellt bra. Vattendjupet syns inte bra.
 
Hur får jag in Fri Pro i telefonen?Har en garmin 60c och Fri Pro sedan gammalt.måste jag köpa
kartan på Mobile XT minneskort eller finns det någor annat sätt?
Kan du ha flera kartor samtidigt i mobilen,i så fall hur växla mellan dom?
Tar gärna emot lite andra tips om kartor i mobilen.
Gps:en är suverän jämfört med 60c.
Pancho!
 
Jag har nu använt Mobile XT i N95 en tid och är mycket positivt överraskad. Jag har ju oxå en Garmin 278 och en Garmin Nuvi 200.

Har provat Mobile XT i min Nokia 5500 Sport och jag kan bara hålla med om att det ser lovande ut. Dock får jag inte röstinstruktionerna att fungera mer än max tre svängar och sen blir det tyst. Övrig guidning fortsätter dock som den skall men 5500:an skärm är lite för liten utan röstinstruktioner. Hoppas på en uppdatering från Garmin som löser detta så att man kan testa ordentligt.

/SvenG
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
crille30 Nokia N900 karta? Navigering 2
nsidirop Fjällkarta i Nokia 5800 ? Navigering 4
tassemassa Terrängkarta till Nokia Navigering 3
Jorden runt Nokia med Garminkartor Navigering 8
Arstuga Ladda egna wp's i Nokia 6110? Navigering 3
jojjas Nokia 6110+Garmin Mobile XT Navigering 15
Barfoba Nokia GPS Navigering 6
jesper97 Sjökort och GPS till Nokia 9300 eller 9300i Navigering 0
bortkommen Vilken GPS-mjukvara till Nokia 6110? Navigering 3
Ninjan Fjällkartan eller Fastighetskartan, Nokia Navigering 1
buster23 NOKIA + ROUTE 66+Fortuna blatand Navigering 31
Arnthamm Nokia N70 som GPS? Navigering 1
swefatalerror Nokia N70 Navigering 2
fjälltokig GPS till Nokia, något att ha??? Navigering 3
emrask Nokia 5140 GPS Navigering 16
--T3-- Nokia 6600+gps+route66= fungerar bra! Navigering 8
buster23 Nokia 6600 + blåtandsGPS med Powernavigation Navigering 2
pher_ Nokia 5140 som GPS? Navigering 28
lea7194 Nokia mobil med färgdisplay och GPS Navigering 48
museo12 Bättre kartor till Garmin Fenix 5 plus? Navigering 6
Brus-Nilsson Bättre baskarta till Garmi Montana Navigering 1
HMR Är mobiltelefon bättre än riktig handhållen GPS? Navigering 69
Lämmeldoft Fri vektorkarta som är bättre än VMAP0? Navigering 8
grusha Bättre kartor i gps:en Navigering 16
Habbe Lite bättre precision! Navigering 2
andrho Har GPS-enheterna blivit bättre? Navigering 33
jonasolof iQue mycket bättre än Nüvi för att leta POI på kartan Navigering 34
Loranga "Bättre" Mapsource kartor med hjälp av cGPSmapper? Navigering 13
Farbror Bättre kartor i Magellan Meridian Platinum? Navigering 3
kohler49 Rinex mot snuva eller för bättre positionering! Navigering 1
jokanv97 Bättre noggrannhet förr?? Navigering 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.