Naturkompaniet

crazy; sa:
En sak som slår mig i alla dessa klagotrådar är att det uppges att det skall handlas för si och så mycket pengar. Jag skulle handla för en åtta lök bla bla

Det låter som on det är något slags premiss för ett bättre bemötande än om man skall handla för 50 spänn.

Min erfarenhet av Naturkompaniet är oftas bra bemötande och jag kan luta mig tillbaka på många besök i deras butiker. Kungsgatanbutiken är nog sämst i stan. Sveavägen är bra. Kungsholmen är bäst.

Gnällspikarna kanske nämner beloppen eftersom det nog är när man skall spendera sina surt förvärvade pengar som det känns mest, och det väcker nog mer ilska än när man handlar om mindre belopp... men rent krasst så har du ju givetvis rätt, allt skitbemötande suger... oavsett belopp... jag nämnde mitt inköpsbelopp mest för att visa vad dom missade...
 
thomalin; sa:
Gnällspikarna kanske nämner beloppen eftersom det nog är när man skall spendera sina surt förvärvade pengar som det känns mest, och det väcker nog mer ilska än när man handlar om mindre belopp... men rent krasst så har du ju givetvis rätt, allt skitbemötande suger... oavsett belopp... jag nämnde mitt inköpsbelopp mest för att visa vad dom missade...

Ja det stämmer nog. Naturkompaniet skulle nog kunna öka omsättningen om de höjde lönerna = kompetentare personal och körde mera kompetensutveckling. Vad jag vet har de ganska dåliga vilkor. Får typ bara handla för några tusen per kvartal till personalpris osv.
 
Gnäll mer!

Är det inte bättre då att handla där istället för att gnälla på att dom är dåliga?

Nja, jag är nog snarare av den åsikten att det är genom den här typen av argument som "dåliga" butiker klarar sig såpass länge.
Man hör ofta idag att "är du inte nöjd så handla någon annanstans", eller "Gillar du inte att företag X nyttjar barnarbete så köp av någon annan".

Sanningen är väl den att om vi konsumenter organiserade oss lite mer, "gnäll" eller vad man nu bör kalla det (men givetvis även positiva omdömen), så skulle vi få en något mer rättvis maktfördelning inom handeln. Varje enskild köpare betyder mycket lite för de större butikskedjorna, och de rycker nog mest på axlarna åt missnöjda kunder som byter butik. Oftast är det just säljare/producenter som kommer med argumentet att "om du inte gillar oss, byt..."

Vi har blivit så rädda för att organisera oss, och det är synd.

/A.
 
HM...

crazy; sa:
Vad jag vet har de ganska dåliga vilkor. Får typ bara handla för några tusen per kvartal till personalpris osv.

Snacka om att bita sig själv i svansen...

I denna typ av butik så borde det ju vara precis tvärt om... Få personalen att använda mer plagg/prylar genom = högre rabatt/ bättre förmåner = lojalare personal/lägre personalomsättning = högre produktkännedom = högre service mot kunden pg a att det alltid är lättare och roligare att sälja en artikel man har själv... = högre omsättning för Naturkompaniet = bättre / större utbud för konsumenten?.... hm... vilken solskensssaga det blev.... lol
 
Naturkompaniet länge leve?

Jag skulle önska det fanns en ikon med en bomb på för dessa tillfällen istället för en smileys!

Jag ser att det är flera än jag som har strävat med att bli tagen på alvar på dessa butiker.
Jag köpte en TNF-jacka på Naturkompaniet i Norrköping (som gick i konken) efter två år gick dragkedjan sönder på min jacka och jag kontaktade Naturkompaniet på webben för att få hjälp, jag fick då svar att jag skulle gå till den butik jag köpt jackan, det verkade inte som att de hade läst mailet jag skrivit, jag kontaktade dem på nytt. De tyckte att jag skulle gå till närmaste butik som blev den på A6 i Jönköping där jag då bodde. På butiken tittar det fram en man med fleece väst (Butikschef!? som någon har underrättat mig) som inte alls ville hjälpa mig, efterssom jag inte köpt jackan i hans butik. Han vägrade hjälpa mig! Jackan som nästan blivit värdelös att använda vid blåst ligger nu i hyllan och jag tänker onda tankar om Naturkomaniet varje gång jag ser den.
Jag skrev till Naturkompaniet igen men har inte fått svar.

De verkar inte ha spesiellt kunig personal heller!
 
Synd att ni har så dåliga erfarenheter av Naturkompaniet, jag har varit inne i butikerna i Malmö och Lund och tycker att de har både kunnig och vänlig personal. Även när jag kontaktade Order-avdelningen för att de glömt att dra rea-priset på mina kängor var de vänliga och fixade det med posten inom 4timmar.
 
mycket tjafs!

Jag har väldigt mycket gott att säga om naturkompaniet på kungsholmen, men idag bestämde jag mig för att gå till en av deras andra butiker i Sthlm. Jag ville reklamera mina kängor som jag använt i 3 veckor innan sulan släppte i framkant. Efter att ha fått uppmaningen att själv ta kontakt med tillverkaren blev jag lite tvär och visst efter lite om och men så skulle dem skicka iväg min reklamation. Det skall inte vara något tjafs när det gäller reklamationer om man har köpt saker inom kedjan som sen visar sig inte hålla måttet, det är som att dra bottenpluggen på en båt och sen borra mer hål för att sjunka fortare.
 
Beror på

Att de är dyra vet väl alla och det hade varit helt OK om
personalen hade varit kunnig och trevlig. Tyvärr så gäller det komma när rätt personal jobbar. Synd..för de har ett bra sortiment och rätt bra service..när rätt person är på plats..

Numera handlar jag alla mina prylar på Outlet, lite dyra men riktigt trevliga, djup kunskap och lämnar superservice..

(Talar om butikerna i Malmö o Lund)
 
Re: Beror på

Roberth; sa:
Numera handlar jag alla mina prylar på Outlet, lite dyra men riktigt trevliga, djup kunskap och lämnar superservice..

(Talar om butikerna i Malmö o Lund)

Outlet=Outside antar jag. Har inte varit på Outside i Malmö sedan -97 tror jag, men minns att jag tyckte de var bra då.
 
Odengatan

Har flera gånger haft att göra med dem i butiken på odengatan i Sthlm och där har dom haft en väldigt bra attityd med bra bemötande och kunnighet.
Sen är det väl en annan sak att man kan tycka att det är synd att dom nästan börjar få en monopollikande ställning på vissa sätt vilket märks på att priserna på vissa produkter är ganska väl tilltagna. Hur som helst nöjd med servicen.

Bor man i Sthlm har man ju annars t.ex KG Jonsson i solna som är både kunniga och har mycket bra priser (men ett uselt läge).

Addnature har ju sin butik på birgerjarlsgatan och sen sporkomagniet tip top på kungsgatan, har mycket kunnig personal.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JohnnyL Naturkompaniet Butiker och leverantörer 13
Bomaye Dålig service naturkompaniet Butiker och leverantörer 77
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
Lost Wanderer Bojkotta Naturkompaniet Butiker och leverantörer 14
AnteÅ Naturkompaniet i Sundsvall Butiker och leverantörer 7
Hunter91 Naturkompaniet - Leverans till butik Butiker och leverantörer 2
albin90 Tältkampanj hos naturkompaniet 2014? Butiker och leverantörer 7
mintermos Aldrig mer Naturkompaniet Butiker och leverantörer 52
zzeezz Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
tomhylsan Naturkompaniet Butiker och leverantörer 7
Winell Naturkompaniet orderbekräftelse Butiker och leverantörer 10
rija Hej då Naturkompaniet Butiker och leverantörer 60
flanell Naturkompaniets Marginaler Butiker och leverantörer 96
Info Naturkompaniet - Reklamation av Haglöfs Nansen Mountain Pant. Butiker och leverantörer 9
mralex Prisättningbluff Naturkompaniet? Butiker och leverantörer 11
novas husse Naturkompaniet tar över? Butiker och leverantörer 6
niklaz Naturkompaniet - pruta? Nej tack. Butiker och leverantörer 59
Niklas L Friluftsbolaget = Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
MikkeK Superkasst!! Naturkompaniet Friluftsbolaget Butiker och leverantörer 0
kfs Naturkompaniet=Friluftsbolaget=Fjällräven Butiker och leverantörer 12

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.