Naturkompaniet

nu ska jag aktivt bojkotta naturkompaniet i stockholm.
man kanske ska skicka länken till naturkompaniet så att de får läsa vad vi konsumenter egentligen tycker om dem...skulle vara kul med ett bemötande från deras sida.
 
Jag går aldrig in i en Naturkompanietbutik om jag inte måste. Detta då de oftast inte har det jag letar efter plus att deras personal inte är särskilt motiverade. Visst har man träffat på en och annan trevlig säljare någon gång, men det är snarare undantag. Synd. Nej, tacka vet jag riktiga butiker som Playground, Adventura och Sportkompaniet...
 
Re: Re: Re: Vadå vinstintresse ?

ollefisk; sa:
sajberjohan; sa:
Det jag tror att de flesta irriterar sig på Naturkompaniet är nog inte bara de höga priserna utan att de har så usel service. Hade det varit en lågpriskedja hade man nog kunnat ta det där med lite sämre service.
Det ser ut som att vissa här på Utsidan har höga förväntningar...Hur är det med service på andra än Naturkompaniet?
Jag tycker att Naturkompaniet är mer som en sportaffär som satsar mer på uteliv-sport. Stort samarbete med Fjällräven.
Innan man hade Naturkompaniet så fanns endast "vanliga" sportaffärer med tunnare sortiment när det gäller utelivet och kompentens och service lär inte vara bättre än Naturkompaniet.
Jag vill inte beställa tex kängor via postorder!

Nja, jag förväntar mig åtminstone trevligt bemötande och en viss servicekänsla gentemot mig som kund, inte att personalen ska krypa för mig. Som anställd borde man kanske ägna en tanke åt att det är förmågan att sälja som gör att man får behålla jobbet, åtminstone i förlängningen.

Jag vill inte heller köpa kängor på postorder, och anledningen till detta besök på Naturkompaniet var enbart för att vi fått ett presentkort just där. I övrigt handlar jag mina grejor av killarna på Skövde Natur vilka är trevliga och kompetenta. Skicka personalen på naturkompaniet STHLM dit, så att de får lära sig lite om kundrelationer!

Jag vill bara understryka att jag inte har någon erfarenhet av några andra av Naturkompaniets butiker, och jag både hoppas och tror att det är bättre där.

Punkarn
 
Re: Re: Re: Re: Vadå vinstintresse ?

Punkarn; sa:
I övrigt handlar jag mina grejor av killarna på Skövde Natur vilka är trevliga och kompetenta.

Skönt att höra att den butiken har ryckt upp sig. På min tid (-99) i Skövde, innan de flyttade till de nya lokalerna, var de tvärtom ett exempel på hur man INTE ska bemöta kunder.

- Hejsan, jag letar efter en enkel, liten kikare för under tusenlappen.
- Då har du utgången där.

Jag köpte min kikare hos en fotohandlare istället. Om Skövde Natur-gubben hade varit smart hade han förklarat för mig att jag egentligen behövde en BRA kikare och sålt på mig en kvalitetskikare.

Dessutom låg fem år gamla ryggor och skräpade i butiken - till fullt pris.

Jag tror helt enkelt att bemötandet handlar mer om människor än om butiker. Men det är klart att den seriösa butiksdrivaren ser till att ha vettigt folk i butiken.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vadå vinstintresse ?

Nordesjö; sa:
Punkarn; sa:
I övrigt handlar jag mina grejor av killarna på Skövde Natur vilka är trevliga och kompetenta.

Skönt att höra att den butiken har ryckt upp sig. På min tid (-99) i Skövde, innan de flyttade till de nya lokalerna, var de tvärtom ett exempel på hur man INTE ska bemöta kunder.

- Hejsan, jag letar efter en enkel, liten kikare för under tusenlappen.
- Då har du utgången där.

Jag köpte min kikare hos en fotohandlare istället. Om Skövde Natur-gubben hade varit smart hade han förklarat för mig att jag egentligen behövde en BRA kikare och sålt på mig en kvalitetskikare.

Dessutom låg fem år gamla ryggor och skräpade i butiken - till fullt pris.

Jag tror helt enkelt att bemötandet handlar mer om människor än om butiker. Men det är klart att den seriösa butiksdrivaren ser till att ha vettigt folk i butiken.

Tråkigt att höra att de hade sådan attityd på Skövde natur, jag har dock aldrig drabbats av detta när jag handlat där.

Visst är det så att det handlar mer om personalen än om butiken i sig, men får man ett otrevligt bemötande så förknippar åtminstone jag det med butiken. Följden blir att någon annan krämare får mina surt förvärvade slantar.
 
Dom förlorade mig som kund...

Jag kan bara instämma i flertalet inlägg kring hur usel service naturkompaniet i sthlm har... här är min senaste, och definitivt sista erfarenhet... jag var för några dagar sedan och skulle köpa en ny skaljacka (då min förra blivit stulen) tänkte alltså spendera mellan 4-6tusen... kom in i butiken som vid tillfället hade 4-5 anställda som inte hade speciellt mycket att göra, en i kassan och en som stog på golvet och gjorde inte mycket... Eftersom jag är noggrann och inte hade helt klart för mig vilken jacka det skulle bli så stod jag mitt på golvet, väl synlig för alla anställda, jag sände klara och tydliga köpsignaler och diskuterade vilt med min sambo, diverse frågeställningar... provade väl 4-5 jackor.... till slut så frågade jag killen som inte verkade sysselsatt med något, om han jobbade i butiken, och fick till svar något i stilen med " ja... det gör jag väl" och till min stora förvåning så stog han kvar utan att ens fråga vad jag ville... tjejen som stog i kassan (utan kunder)tittade konstigt på mig tog inte heller något initiativ att stötta mig i mitt beslut... Till slut så blev jag så irriterad att jag la jackorna och fleecetröjan jag ville ha i en hög och gick därifrån... Jag gick vidare till nästa butik och servicen var inte speciellt bra där heller, men inte oförskämd iaf... Handlade den jacka för 4599:- och den tröja för 995:- jag tänkt köpa minuterna innan på naturkompaniet...
Jag är butikschef i en av de största klädkedjorna i norden sedan 8år, och jag VET hur man kan förvänta sig att bli behandlad. speciellt när man handlar så pass dyra prylar... mina anställda vet vad en livstidskund innebär i kr... men vet Naturkompaniets anställda det?
//Thomas
[Ändrat av thomalin 2005-01-15 kl 12:02]
 

avslutad210712

Gäst
Självklart handlar bemötandet till största delen om vilka anställda och vilken leding en butik har. Så undantaget i Naturkompaniets kedja kanske är Luleå där i alla fall jag alltid fått snabb hjälp av en trevlig personal. Så nu när Connex sänker sina priser kan Ni ta en snabbresa upp och kolla *L*.
 
Dom tjänar väl pengar ändå...

... i sthlm, utan att behöva anstränga sig... det är nog största skillnaden mellan luleå och sthlm, ledningen är förmodligen nöjda... medans luleåbutiken kanske måst kämpa lite mer för att nå sina mål, mao inser dom att det är kunden som betalar deras lön...
 
Är det inte bara en väldigt enkel lösning på detta:
Om man inte tycker att natrukompaniet är någe bra så behöver man väl inte handla där? Det finns flera seriösa butiker i stockholm som har betydligt bättre utbud och bättre priser. Är det inte bättre då att handla där istället för att gnälla på att dom är dåliga? /samme
 
Just det...

samme83; sa:
Är det inte bara en väldigt enkel lösning på detta:
Om man inte tycker att natrukompaniet är någe bra så behöver man väl inte handla där? Det finns flera seriösa butiker i stockholm som har betydligt bättre utbud och bättre priser. Är det inte bättre då att handla där istället för att gnälla på att dom är dåliga? /samme

... är exakt vad jag gjorde, jag gick till en annan butik, och det kommer jag att fortsätta göra... Gnället var för att bespara andra onödig tid på naturkompaniet...
 
Attityd är nog något som är ganska vanligt speciellt i sthlm. Konstigt med tanke på konkurransen.

En sak som slår mig i alla dessa klagotrådar är att det uppges att det skall handlas för si och så mycket pengar. Jag skulle handla för en åtta lök bla bla

Det låter som on det är något slags premiss för ett bättre bemötande än om man skall handla för 50 spänn.

Min erfarenhet av Naturkompaniet är oftas bra bemötande och jag kan luta mig tillbaka på många besök i deras butiker. Kungsgatanbutiken är nog sämst i stan. Sveavägen är bra. Kungsholmen är bäst.

Jag få känslan att det folk utifrån som kommer till stan går ned på esplanaden mot stureplan och blir dåligt bemötta i kungsgatanbutiken. Jag bodde ett kvarter från Kungsholmsbutiken förut och bodde nästan i butiken också. Jag har nog aldrig blivit dåligt bemött där. Strul har jag dock haft men det har aldrig varit ett större problem. Servicen skiftar från säljare till säljare men så är det ju alltid.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JohnnyL Naturkompaniet Butiker och leverantörer 13
Bomaye Dålig service naturkompaniet Butiker och leverantörer 77
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
Lost Wanderer Bojkotta Naturkompaniet Butiker och leverantörer 14
AnteÅ Naturkompaniet i Sundsvall Butiker och leverantörer 7
Hunter91 Naturkompaniet - Leverans till butik Butiker och leverantörer 2
albin90 Tältkampanj hos naturkompaniet 2014? Butiker och leverantörer 7
mintermos Aldrig mer Naturkompaniet Butiker och leverantörer 52
zzeezz Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
tomhylsan Naturkompaniet Butiker och leverantörer 7
Winell Naturkompaniet orderbekräftelse Butiker och leverantörer 10
rija Hej då Naturkompaniet Butiker och leverantörer 60
flanell Naturkompaniets Marginaler Butiker och leverantörer 96
Info Naturkompaniet - Reklamation av Haglöfs Nansen Mountain Pant. Butiker och leverantörer 9
mralex Prisättningbluff Naturkompaniet? Butiker och leverantörer 11
novas husse Naturkompaniet tar över? Butiker och leverantörer 6
niklaz Naturkompaniet - pruta? Nej tack. Butiker och leverantörer 59
Niklas L Friluftsbolaget = Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
MikkeK Superkasst!! Naturkompaniet Friluftsbolaget Butiker och leverantörer 0
kfs Naturkompaniet=Friluftsbolaget=Fjällräven Butiker och leverantörer 12

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.