Några bra saker att ha med sig

Hej jag ska ut och vandra i sommar och jag har lite funderingar på om det finns något limliknande sak som man kan använda till att laga spruckna sömmar i skor och kläder samt övrig utrustning.
Silvertejb går ju ann men det håller inte så länge.

Mvh: simon

PSJag vill gärna veta om ni har några bra tibs på hur man lagar trasiga sömma i skor, kläder ryggsäck osv.DS
 
fixa å dona

Till tält, ryggsäck och annat som skall vara tätt så kan du använda liquesole tillsammans med lite nål å tråd så blir det skitbra. Övriga kläder är bara att sy med nål å tråd, annars går det med vanligt textillim. Gällande dojjerna så kan det funka med liquesole, men jag hade gått till skomakaren och frågat vilket han rekomenderade. (inte nån j*kla klackbar, utan en riktig skomakare)
 
Kolla Utemagasinet

Kolla senaste numret av Utemagasinet, där finns en artikel som behandlar just dina spörsmål!

mvh

Kent
 
världens bästa citat...

som amerikanarna säger:
"Duct tape is like the Force. It has a light side, and a dark side, and it holds the universe together."

:D
/micke
 
Fixa det!

The essential outdoor gear manual, av A&D Getchell, ISBN 0-07-135712-2. Svarar på alla dina frågor. Ladda huvudet med boken. Skaffa några reparationsnålar hos Åhlens hemavdelning, en liten skärsyl med handtag, lite tandtråd, persienntråd, mässingtråd, syntettråd, spinnackertejp, liquisole, tvåkomponentlim och duckt tejp strax du blir redo möta verkligheten och hålla dig gående länge.

Go tur

Johan K
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.