• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Mt Blanc vinter/sommarbestigning

Jag söker en trevlig person som vill följa med upp till toppen av Mt Blanc antingen under vårvintern eller sommaren under 1 -1½ vecka. Skulle egentligen upp med min fru men förhinder har uppkommit. Är van vid snö, vandring och har viss erfarenhet av bestigning, dock inget högt. Har klippklättrat/bouldrat i ca tio år. Kvinna/man/ålder spelar ingen roll, huvudsaken är att man kan lita på varandra.
Petri Stenport
petri.stenport@borlange.se
tel hem 023 - 132 81
 
Mont Blanc?

Jag skickade ett mail till dig då jag upptäckte att du är pappaledig den period jag tänkte att bege mig ner till Chamonix/Courmayeur. Jag har precis börjat klättra och vill efter en kurs få kontakt med lite högre berg eftersom jag har ett för mig extremt berg i sikte, Aconcagua. Jag vet inte om du fortfarande tänkt att åka ner dit i sommar eller om du gör det i vinter men jag har planerat att åka ner dit i början av augusti för att sedan fortsätta vidare över korsika och italien. men först stannar jag´till i Alperna.
Så om du ska dit så....

Frida
 
Hejsan svejsan frida

Jag hade tänkt att vara i chamonix i augusti nån gång för att lära lite alpin klättring. Funderar på att gå UCPAs alpikurs och sedan stanna en vecka till för att öva själv. Vet inte hur många kompisar man kan få med men av erfarenhet så blir det oftast inte så många som följer med!

//Uffe
 
Jag har också planer på att åka ner i sommar och göra ett försök på Mount Blanc. Har förgäves försökt finna resekompisar men utan några större resultat. Jag hänger mycket gärna med!

//Cilla
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.