• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Mount Blanc klættervænner

Hej! Jag har tankar på att åka till frankrike i augusti før att knalla upp på mount Blanc. Jag har dessværre ingen kamrat som har møjlighet att følja med denna tid. Lurar på om det finns nån/några som tænkt sig en tur dit som skulle kunna tænka sig att få sællskap av mig.

Daniel
 
Hej hej! Hær ær jag før tredje gången. Jag klarade av att gøra en ensamklættring från bott till topp på Mt Blanc. Jag hade en otrolig tur på denna klættring. Jag blev fast i en storm i två dagar på 3800m højd. Dagen efter var vædret fortfarande dåligt och många valde att bege sig ner ifrån hyttan. Sen blev det pissvæder igen. Jag valde att stanna før att vænta ut detta, vilket visade sig komma att løna sig. Dagen efter låg molnen nedanfør 3800 m och det var helblå himmel och vindstilla ovanfør. Det som var så fantastiskt var att det inte var några andra som skulle gøra toppen denna dag. Vi var totalt tre stycken som befann sig på denna højd. Alla spår var øversnøade så att det kændes som vi var de førsta som besteg berget. Vi klarade toppen alla tre. På væg ner natten efter møtte vi hundratals idioter som var på væg upp. Det var otroligt hæftigt att gøra berget utan dessas medverkan.

Otur før er som inte ville følja med mig ;o)

Ha det bra o hoppas att ni hittar mycket skoj i naturen

Daniel
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.