Mil per dag?

Hur långt per dag cyklar ni på era cykelsemestrar?

Tänkte ge mig ut på min första i sommar och funderar lite på vad som är rimligt att satsa på. Räknar med att jag kommer att cykla ca 8 timmar per dag, men jag har dålig koll på snitt hastigheten. Jag är vara sig väldigt cykelvan eller vältränad.
 
Hur långt per dag cyklar ni på era cykelsemestrar?

Tänkte ge mig ut på min första i sommar och funderar lite på vad som är rimligt att satsa på. Räknar med att jag kommer att cykla ca 8 timmar per dag, men jag har dålig koll på snitt hastigheten. Jag är vara sig väldigt cykelvan eller vältränad.

8 timmar är ganska lång tid om du inte är van, även i lugnt tempo. Sikta på 5-6 mil, då har du tid att ta ordentliga pauser, äta, bada, titta på saker. Kommer du fram kl 13 och känner dig sugen på att cykla mer är det bara att ta en extra runda, eller cykla på till nästa etappmål.
 
Cykelbyxor

utan fillingar och var rädd om dalen.....när du kommer upp till 8-10mil om dagen ge dig, du har ju semester...
 
Skandinavia

Jeg sykler mye i Skandinavia, med Hillebergtelt og full oppakning ellers. I Sverige og Finland regner jeg 130 km ++ per dag som gjennomsnitt. I Norge? Mye bakker og fjell, så ofte mindre. Jeg har møtt flere tjeier, studenter ofte, som sykler ensam, og som sykler mye lenger per dag enn det jeg gjør! Jeg sykler fra 8 til 10 timer per dag.

Ha en fin tur!
 
Jag cyklade i princip alltid 10-12 mil på en heldag på väg till Istanbul... 3-5 heldagar i sträck innan halvdag eller vila. Ingen militärisk disciplin, det bara blev så helt enkelt... Det kändes lagom! :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.