Loop utrustning?!

Tjena!

Snart är det dags för nya grejor, jag har slitit ut det gamla.
Jag har länge varit nyfiken på LOOP´s utbud och har lite funderingar kring saker & ting.

Den rulle jag funderar på är en Loop Traditional DryFly AFTM 4 - 6. Den borde fungera perfekt då jag sällan håller på med flugfiske efter gädda & sånt, utan mest kör "normalt" flugfiske efter Harr, Öring m.m.

Spö är lite mer osäkert, Loops Color Concept serie verkar passande, men vad ska man välja?? Yellow Line verkar ju hur bra som helst ( förutom färgen kanske! ).

Å sen en sista klurfråga.... På mitt förra spö hade jag endast backing & fluglina ( tafs oxå förstås! )...
Vet nån hur Loops Adapted Flylines funkar???
Har man först backing sen den s.k running line och SEN Adapted Line?? eller är Running line destamma som backing?... Nån som förstod vad jag menar?? he he

Alltså har man 3 st olika linor på rullen??

MVH..... Mattias
 
Lite förklaringar

Recensioner på rullen hittar du på:
http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=934

Du har först backing, sedan running line och sedan en skjutklump i form av deras Adapted line. Running line är bara cirka 30 meter så den ersätter inte backingen.

Visserligen är det en del fördelar som att du kan snabbt byta klump från flyt till sjunk med deras "Adapted lines", men eftersom du antagligen inte behöver skjuta iväg några enorma mängder lina för harr- och öringfiske skulle jag fundera två gånger innan jag investerar i running line+klumpar. Det kommer nog att kosta lite mer än att köpa en vanlig WF-lina (om det är så att du tycker att du klarar dig med det).

Peppe
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.