Leatherman Wave som Glappar...OK?

Hjälp!

Köpte en Leatherman Wave i går... och den glappar lite när den är ihopfälld....(men inte när man har tången utfälld) jag gick tillbaka till försäljaren och han hävdar att allt är som det ska... men jag är lite tveksam... jag har försökt få tag i Leatherman idag men inget svar...så min fråga till er som äger en Wave är: glappar er också?

Lite irriterande eftersom jag åker på en 2 veckorstur till keb imorgon... skulle alltså vara bra att veta mer innan jag åker...

Thomas
 
Glapp

Min Wave glappar också och jag har haft den i över ett år. Så den har varit med om lite av varje och jag har inte haft något problem med den. Den glappa från början
 
Min glappade också lite vid inköp, aningen mer nu ett halvår senare, men det verkar ha stabiliserat sig och är inget som påverkar funktionen.
 
Även min Leatherman Wav glappar,men jag har inte haft nårgra problem med den trots att jag använder den flitigt
 
Tack!

Nu känner jag mig lite lugnare... kommer definitivt att packa ner den i min packning för morgondagens färd till fjällen!...... men ....jag tycker ändå att det är lite konstigt med glappet... så när jag kommer hem skall jag nog kontakta leatherman ändå, eftersom det verkar skifta från verktyg till verktyg med det här lilla glappet... det kanske t om är bättre om det glappar...?! vem vet?

//Thomas
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.