Leatherman Juice

Hallåj...

Har lite funderingar på att investera i någon av Juice-modellerna från Leatherman. Någon som har erfarenhet från den serien??

P
 
Jag har den blåa juicen och är rätt så nöjd med den.
Köpte den på Clas Ohlson, var där jag fick den billigast.
Nackdelarna med juice modellerna tycker jag är att handtagen är lite vinklade utåt när tången är stäng istället för helt raka som på min Gerber. Ska du greppa kring något stort så är det inte lika lätt att få ett bra grepp och lika mycket kraft.
Korkskruven är jag inte heller helt nöjd med, är lite klen, men den använder jag inte så mycket så det kan jag leva med.
/H
 
Tittade lite närmare på Juice-serien och funderar lite över att det inte finns någon låsning på knivbladen. Verkade oxå lite klena om man jämför med ex Wave m fl. Njaa...känner mig fortfarande lite osäker.

P
 
Orange

Jag har en orange. För mig var det en bra kombination av de verktyg jag trodde mig behöva och vikt. Än så länge så har den fungerat mycket bra. Har inget att klaga på förutom att jag skulle gärna ha något lås på kniven, men är man medveten om att det inte är något lås på bladet så får man jobba därefter.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.