Lätta skor, sandaler? Behövs det?

Vassa pinnar och stenar skär utan problem igenom sulan på ett par foppatofflor! Skulle aldrig ge mig ut i en älvfåra med sånna skor på fötterna.
 
Jag är inte heller särskilt renlärig då det gäller UL då jag gärna släpar med mig både amarone, punsch och whisky - för att inte tala om salami, suovas och gravad röding... Jag vill ha lätt utrustning just för att kunna göra det utan att knäcka ryggen.

Jag uppfattade att du pratade mat i det militära när du skrev att du kunde använda sked till allt. Missuppfattade jag dig där? Civilt har jag inte med mig något mer än spork och en minimal fällkniv då det mest blir frystorkat i påse (förutom salamin mm då...), men i firman vill jag nog ha riktiga bestick för att kunna hantera resultatet av kockarnas arbete på ett värdigt sätt. Jag kan för övrigt rekommendera en sådan här "personal steak knife"... Den är löjligt vass... :)

Då gånger jag i gröna firman är i närheten av kockar har jag sällan behövt bära mycket, tungt och långt, då kan jag unna mig 3 bestick. Då jag fått bära mcyket själv är jag själv oftast kocken och då företträdelsevis påsmat och då funkar det hyggligt med endast sked. Antal bestick (och annan viktvärdering) beror för mej på hur planen att bära sina själv saker ser ut - tungt och långt versus kort eller packning i fordon. Ibland kan det till och med finnas bestick i metal hos nämda kockar. Situationsanpassad bestickföring. :)

Men nu är vi en bra bit från lägerskorna.

/Patrik
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.