kurser...

Nu hoppas jag inte att Herr Nermander blev tjurig och värgar att svara bara för att ja utnämnde Möllerström till överlevnadschef..


:)
 
SÖS

hej hej!

jag kan verkligen rekommendera SÖS grundkurs. Den var väldigt bra tycker jag.

Själv e jag sugen på deras vinteröverlevnadskurs. någon som har gått den?

Andreas, Uppsala
 
mmm... trots det svala intresset av den här tråden så lutar det nog åt en grundkurs hos SÖS under året, vem vet jag kanske får blodad tand och går vinterkursen oxå.... Vi kanske ses där Andreas!

synd att det är så svårt att få tag i objektiv information om överlevnadskurser...
 
tigertamjaren; sa:
Sorry för tådkapningen Patric. Men sitter inte allas vår Peter Nermander inne med kunskaper i ämnet annars?

Nä, fårstek är jag dålig på, men vin kan jag lite mer om.

Och överlevnadskurser kan jag heller inte så mycket om, jag är till största delen självpåläst. (Eftersom jag är döv så lär jag behöva tolk eller teckenspråkig kursledare för att få ut nåt av en kurs, därför har det liksom inte blivit av även om man många gånger varit sugen).
 
Re: SÖS

darkhippo; sa:
hej hej!

jag kan verkligen rekommendera SÖS grundkurs. Den var väldigt bra tycker jag.

Själv e jag sugen på deras vinteröverlevnadskurs. någon som har gått den?

Andreas, Uppsala

kort och gott, vad fick ni göra/ta del av?
 
SÖS är bra, har gått nästan alla deras kurser. Har aldrig träffat någon som varit direkt missnöjd. Det finns väldigt gedigen och bred kunskap innom SÖS. Vinterkursen går vanligtvis i Lannavaara (14 mil nordost Kiruna) förutom i år då den går i Örnsköldsvik trakten. Den är mycket lärorik och intressant. Vist har man tillbringat tid i sådan miljö innan så vet man ungefär vad som väntar. Annars kan man ju alltid prova på en djungelkurs i Malaysia eller en kurs in FÖS Finska Överlevnads Sällskapet).

/mattias
 
Vad finns mer som är bra?

Har du jägarexamen? annars har jägarförbundet studiecirklar om fällfångst, både primitiva medel och nyare! kan det vara någe?
 
Reibel; sa:
Vad finns mer som är bra?

Har du jägarexamen? annars har jägarförbundet studiecirklar om fällfångst, både primitiva medel och nyare! kan det vara någe?

jag? jajamensan, visst e jag både jägare och flugfiskeidiot... SÖS hade faktiskt jakt och fiske-kurser...
 
jag? jajamensan, visst e jag både jägare och flugfiskeidiot... SÖS hade faktiskt jakt och fiske-kurser... [/QUOTE]

låter intressant! ska nog själv ta och kolla in sös lite närmre. Visst har dom kurser i östersund regionen?
Har för mig att grundkursen var lagd över en helg!
Från det ena till det andra :) vilken fisk tycker du ger mest utmaning i flugfisket? Måste skärpa mig.. kan inte hålla mig till den röda tråden!! :)
 
I Stockholm har SÖS en något annorlunda klang måhända (yttrar den tidigare trådkaparen, som nu alltså är i farten igen...) än i övriga landet. Att ta sig en titt på SÖS brukar kunna innebära att man har varit med om något traumatiskt och läggs in på akuten. Och det vill man ju inte om man nu är intresserad av överlevnad.

Dessutom kan SÖS innebära att man har hamnat på sned i det sexuella träsket och fått drypan eler någon annan otäck, överförbar åkomma, och som i sin tur kan leda vidare till just nämnda medicinska institution. http://www.online.adept.se/std/klamydia.html

Beware of SÖS alltså.

/ G
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
grodanbolle Lite längre kurser i "överlevnad" Överlevnad 11
WildHeart Kurser? Överlevnad 4
rapture Kurser Överlevnad 0
Tallrot Kurser Överlevnad 14

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.