Konisk drybag

Hej,

skulle behöva en liten konisk drybag men de jag hittar är på 35l och jag skulle vilja ha en på 15-20l. Nån som vet var jag kan hitta det?

/Måns
 
Jag har för mig att min Kodiak sealine som jag köpte för ett antal år sedan, men som jag aldrig använt är på 15 liter.

Den ligger nog i källaren i någon låda bland diverse andra impulsköp, så jag kan inte kolla den exakta storleken just nu, och jag hittar den inte längre på Internet.

Per
 
Jag har för mig att min Kodiak sealine som jag köpte för ett antal år sedan, men som jag aldrig använt är på 15 liter.

Den ligger nog i källaren i någon låda bland diverse andra impulsköp, så jag kan inte kolla den exakta storleken just nu, och jag hittar den inte längre på Internet.

Per

Efter mycket letade har jag hittat min koniska SealLine Kodiak Sac.
Det är en sådan här


http://www.rei.com/product/784165/sealline-kodiak-taper-dry-bag-20-liters
och den är på 20 liter och inte 15 liter som jag ville minnas

min ”propp” för att kunna pressa ut luft är vit men nu verkar det som om den är svart.

Jag (Google) hittar nu ingen i Sverige som säljer sådana

Per
 
Kajaksaker.se säljer Kodiak Taper i både 20 och 35 liter.

Jag har själv använt 35 literssäcken i många år och är jättenöjd.

//Peter
 
Senast ändrad:
Får dere utnyttet plassen skikkelig i disse store koniske bagene? Jeg har et par sånne, men de er ytterst sjelden i bruk. Fyller jeg dem helt før jeg stapper endi, så passer de liksom ikke nøyaktig, og det sløses plass til tomrom rundt posen. Men hvis jeg har posen nedi først og så stapper tingene inni, så krøller posen seg og jeg får ikke fylt helt opp da heller synes jeg.

Er det noen gode tips på dette?
 
Kajaksaker.se säljer Kodiak Taper i både 20 och 35 liter.

Jag har själv använt 35 literssäcken i många år och är jättenöjd.

//Peter

Å 17. detta missade jag.

Men när jag nu slog på min dator fanns en bild bland annonsera till höger med en bild på SealLine Kodiak Sac. Jag klickade på annonsen och den gick till rei.com som jag länkade till i går kväll, men det var något script som inte funkade så jag tryckte på avbryt.

Per
 
Får dere utnyttet plassen skikkelig i disse store koniske bagene? Jeg har et par sånne, men de er ytterst sjelden i bruk. Fyller jeg dem helt før jeg stapper endi, så passer de liksom ikke nøyaktig, og det sløses plass til tomrom rundt posen. Men hvis jeg har posen nedi først og så stapper tingene inni, så krøller posen seg og jeg får ikke fylt helt opp da heller synes jeg.

Er det noen gode tips på dette?

Du får förmodligen byta till en kajak som passar bättre :)

I min Seagull Offshore passar den stora på 35 liter alldeles utmärkt i fören.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
1145 Packsäck/flythjälp - konisk och uppblåsbar Paddling allmänt 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.