Komplett utrustning för Kajakande.

Undrar om det finns några trådar eller länkar till sidor där jag kan hitta en komplett packlista att ha med sig när man skall paddla. Brukar vandra så den utrustningen har jag koll på.. Denna är det lite sämre med. Skall paddla utifrån Orust över helgen..

mvh,

Fredric
http://www.glädje.nu
 
Stuvning

Att pula ned och upp och hålla reda på vad man har sina pryttlar tar tid i kajaksammanhang. Grundregler är att stuva tunga saker midskepps och nattprylar längre bort än lunch etc. Om du inte har roder kan det vara idé att ha en tung pryl flyttbar i sittbrunnen för att kunna trimma in kajaken så den inte blir alltför lov eller fallgirig.

Om man har en kajak med längsgående skott är det mycket bekvämt att ha mat och köksattiraljer i baljor som man drar fram till sittbrunnen med tampar.

Överhuvudtaget är det bra med tampar i de säckar eller påsar som man förvarar sina prylar i då det är jobbigt att skaka fram grejorna till luckor eller sittbrunn.

Thure
 
Förbandslåda för att vara ute i naturen

Har paddlat i ett antal år men har börjat ha med min son (15 år) plus hans kompisar ut i naturen vilket innebär att helt plötsligt behövs plåster etc. pga att de skär sig med kniv etc.

Jag skulle vilja ha tips på bra förbandslåda att ha med sig. Har ett antal olika som jag tänkte gå igenom och uppdatera med nya grejer. Alla tips mottages

Hlns
Magnus

Ps. Instruktioner för det vanligaste grejerna vel. kurser att gå vore bra
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.